ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

فن‌آوری هیبریدی نجات بخش موتورهای V12 لامبورگینی می‌شوند

مدیر ارشد فنی شرکت لامبورگینی اعلام کرده است که جانشین لامبورگینی آونتادور مجهز به موتور V12 اما همراه با موتور برقی تولید خواهد شد. در نتیجه با اولین محصول تولید انبوه هیبریدی شرکت لامبورگینی طرف ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۹ آذر ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۰

مدیر ارشد فنی شرکت لامبورگینی اعلام کرده است که جانشین لامبورگینی آونتادور مجهز به موتور V12 اما همراه با موتور برقی تولید خواهد شد. در نتیجه با اولین محصول تولید انبوه هیبریدی شرکت لامبورگینی طرف خواهیم بود.

در حال حاضر مدل آونتادور S بدون بخش هیبریدی توانایی تولید 740 اسب بخار قدرت و 690 نیوتن متر گشتاور را دارد. این نیرو توسط جعبه دنده 7 سرعته تک کلاچه به هر چهارچرخ ارسال می‌شود.

لامبورگینی سال گذشته از مدل تولید محدود سیان رونمایی کرده بود که مجهز به قوای محرکه V12 به همراه موتور برقی است.

با این وجود این موتور برقی قابلیت های محدودی دارد و صرفا در سرعت های بسیار پایین و حرکت به سمت عقب می‌توان از آن استفاده کرد.

این خبر در حالی منتشر شده است که لامبورگینی در آینده نزدیک با تحولات اساسی رو به رو خواهد شد و شرکت مادر این برند یعنی فولکس واگن قصد دارد تا  لامبورگینی، بوگاتی و دوکاتی را به فروش برساند و از بازار تولید خودروهای خاص و گران قیمت خارج شود.

هفته گذشته نیز خبری مبنی بر بازگشت مجدد استفان وینکلمن به لامبورگینی منتشر شد و به نوعی آغازی بر جدایی ایتالیایی ها از آلمان ها را نشان می‌دهد.

تمامی این موارد در حالی است که از سال گذشته و پیش از شیوع ویروس کرونا نیز رابطه فولکس واگن با لامبورگینی به علت نبود اشتراک نظر بین گروه مهندسی فولکس واگن و لامبورگینی شکرآب شده بود و از همان زمان خبرهایی مبنی بر جدایی این دو منتشر شده بود.

مهندسین لامبورگینی برای توسعه قوای محرکه V12 هیبریدی نیاز به بودجه دارند این در حالی است که فولکس واگن برای کاهش هزینه‌ها قصد کنار گذاشتن چنین بودجه‌ای برای توسعه نسل جدید قوای محرکه لامبورگینی را ندارد.

V12

حال با توجه به وخیم تر شدن وضعیت شرکت‌های بزرگ خودروسازی پس از گسترش ویروس کرونا به نظر می‌رسد که فولکس واگن به صورت جدی به دنبال مشتریان جدیدی برای این 3 برند یا جذب منابع جدید برای آنها است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Sadra.Z
    Sadra.Z | ۹ آذر ۱۳۹۹

    سوای شکرآب شدن روابطشون به دلایل متعدد، واقعا ناراحت‌کننده‌ست که شرکتایی به این بزرگی، به این شدت تو دردسر افتادن و علتش هم همه‌گیری یک بیماریه! امیدوارم همه به خودشون بیان و بدونن که (گهی پشت بر زین و گهی زین به پشت)

مطالب پیشنهادی