ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

نگاهی به مشخصات فنی دیگنیتی؛ کراس‌اوور جدید گروه بهمن

براساس اعلام مدیران گروه بهمن این شرکت قصد دارد به زودی جدیدی را در بازار کشورمان عرضه کند. این محصول یک شاسی‌بلند کوپه است و با توجه به امکانات رفاهی و ایمنی که در اختیار مشتریان ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۱۳ دی ۱۴۰۰ | ۱۳:۱۵

براساس اعلام مدیران گروه بهمن این شرکت قصد دارد به زودی جدیدی را در بازار کشورمان عرضه کند. این محصول یک شاسی‌بلند کوپه است و با توجه به امکانات رفاهی و ایمنی که در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد و با در نظر گرفتن بازار تشنه کشورمان پیش‌بینی می‌شود در بازار موفق عمل کند.

شاسی‌بلند جدید گروه بهمن با لوگوی دیگنیتی یا DIGNITY در بازار عرضه خواهد شد. این خودرو محصولی از برند فنگون است و چینی‌ها و حتی مشتریان بازار کره جنوبی آنرا با نام دانگ فنگ یا Fengon iX5 می‌شناسند.

این درحالیست که تا پیش از اعمال دور اخیر تحریم ها، گروه خودروسازی بهمن با برندهایی نظیر مزدا و هاوال یا گروه بسترن همکاری داشت که متاسفانه همگی در پی شرایط تحریمی تصمیم به ترک بازار کشور گرفتند.

دیگنیتی با طول 4.68 متر، عرض 1.86 متر و ارتفاع 1.64 متر، با وزنی در حدود 1.6 تن در زمره کراس اوورهای کامپکت قرار می گیرد.

دیگنیتی پرایم در بازار چین با یک موتور 1.5 لیتری توربو در دو تیپ 220T و 280T عرضه می‌شود. در تیپ 220T این خودرو با کد موتور SFG15T، قدرت به 148 اسب بخار و گشتاورش به 220 نیوتن متر می‌رسد. اما در تیپ 280T این خودرو با کد موتور HD15A، قدرت به 180 اسب بخار و گشتاور نیز به 270 نیوتن متر می‌رسد. ضمن اینکه برای هردو تیپ دیگنیتی در بازار چین، گیربکس 6 سرعته دستی و گیربکس CVT نیز قابل انتخاب خواهد بود. که این گیربکس قادر به شبیه سازی تعویض دنده در حالت تیپ ترونیک است.

حال مشخص شده که نسخه‌ای از دیگنیتی پرایم که در بازار کشورمان عرضه خواهد شد 220T است. در این حالت تفاوت چندانی بین این خودرو با دیگر رقبای آن در بازار کشورمان وجود ندارد. و با توجه به مشخصات می توان گفت که با کراس اووری در سطح محصولات چری تیگو 4 ، 5 یا 7 مواجه هستیم که حالا همگی با موتور 1.5 لیتری توربو 147 اسبی عرضه می شوند، طبیعتا هایما اس 7 یا جک اس 5 اتوماتیک نیز در همین رده جای میگیرند، البته هنوز بهمن موتور فهرست قیمت قطعی این خودرو را اعلام نکرده است.

دیگنیتی

مشخصات و امکانات رفاهی دیگنیتی

دیگنیتی پرایم با امکاناتی از نظر تجهیزات و آپشن های رفاهی و ایمنی بالا روانه بازار خواهد شد و دارای سانروف پانوراما، ایربگ های راننده، سرنشین و جانبی، کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سنسور پارک و دوربین دنده عقب، دی لایت، اتو لایت، دوربین 360 درجه، سیستم هوشمند ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، صندلی برقی شاگرد و گرمکن صندلی‌های جلو و مجموعه ای کامل از سیستم های ترمز کمکی و سیستم کنترل سرعت در سربالایی است که فهرست تکمیلی آن را می توانید در تصویر زیر مشاهده فرمایید.

البته از قرار معلوم دیگنیتی با فهرست کامل تجهیزات رفاهی راهی بازار ایران نشده است و ظاهرا چند عدد از کیسه های هوا یا سیستم هایی نظیر رادار خطی و تابلو خوان یا دوربین ثبت وقایع در نمونه های تحویلی بهمن موتور عرضه نمی شود.

حضور دیگنیتی پرایم در نمایشگاه خودروی تهران

یکی از محصولات جدید گروه بهمن که سال گذشته معرفی و به بازار عرضه شد دیگنیتی پرایم است. گروه بهمن که با دست پر به چهارمین نمایشگاه خودرو تهران آمده است، این خودرو را برای عموم به نمایش گذاشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Sadra.Z
    Sadra.Z | ۱۰ آذر ۱۳۹۹

    چرا به جای خودرو با فنی بهتر، آپشنای غیرضروری میزارن روی ماشین!؟

    • Sadra.Z
      Sadra.Z | ۱۰ آذر ۱۳۹۹

      موتور پایین‌ترین مدله، کیسه‌های هواش کمتر شدن، گیربکسش حتما باید اتومات باشه و دستی اَخه-جیزّه...
      اصلا نمیفهمم! سقف پانوراما و تودوزی و شاسی‌بلند و کوپه بودن، مهمتر از فنی و امنیت ماشینه احیانا!؟

    • Sadra.Z
      Sadra.Z | ۱۰ آذر ۱۳۹۹

      اصلا چرا این مدل!؟ والا مگه مردم مشکل اقتصادی ندارن؟ مگه هوامون آلوده نیست؟ مگه شهرامون شلوغ‌تر و جاده‌هامون خطرناک‌تر نشدن؟
      چرا به جای سدان و هاچبک و نهایتا کراس‌اُور، همه مشتری شاسی‌بلند شدن!؟ اونم کوپه که فضاشم محدودتره!!!

  • ازکجا به کجا
    ازکجا به کجا | ۱۰ آذر ۱۳۹۹

    اگ از امکانات چیزی ندزدن که ایرانی نیستن

  • hasan imani
    hasan imani | ۱۰ آذر ۱۳۹۹

    یه قاطر دیگه با قیمت اسب

مطالب پیشنهادی