ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نتایج بنچمارک: پردازنده M1 ویندوز ۱۰ مجازی را سریع‌تر از سرفیس پرو اجرا می‌کند

امتیاز مک بوک پرو ۱۳ اینچی جدید در پلتفرم گیکبنچ ۵ نشان می‌دهد که پردازنده M1 نسخه مجازی‌سازی شده ویندوز ۱۰ را سریع‌تر از سرفیس پرو ایکس اجرا می‌کند. پیشتر گزارش شد که یک توسعه ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | ۱۸:۱۵

امتیاز مک بوک پرو ۱۳ اینچی جدید در پلتفرم گیکبنچ ۵ نشان می‌دهد که پردازنده M1 نسخه مجازی‌سازی شده ویندوز ۱۰ را سریع‌تر از سرفیس پرو ایکس اجرا می‌کند.

پیشتر گزارش شد که یک توسعه دهنده توانسته با استفاده از برنامه مجازی‌سازی QEMU نسخه Arm ویندوز ۱۰ را روی مک‌های مجهز به چیپ M1 با موفقیت اجرا کند. او ابزارهای لازم برای این کار را به طور رایگان منتشر کرده تا توسعه دهندگان دیگر هم بتوانند ویندوز را روی مک‌های جدید اجرا کرده و مشکلات احتمالی را رفع کنند.

حال بنچمارک‌های اولیه از اجرای نسخه Arm ویندوز ۱۰ روی مک‌های جدید منتشر شده که از عملکرد فوق العاده چیپ M1 در اجرای سیستم عامل مایکروسافت خبر می‌دهد. همانطور که در تصویر زیر ملاحظه می‌کنید، مک بوک پرو ۱۳ اینچی جدید در پلتفرم گیکبنچ ۵ در آزمایش تک هسته‌ای امتیاز ۱۷۳۷ و در آزمایش چند هسته‌ای امتیاز ۷۵۴۹ را ثبت کرده است:

با اجرای نسخه Arm ویندوز ۱۰ روی مک بوک پرو ۱۳ اینچی جدید با استفاده از ماشین مجازی، امتیاز ۱۲۸۸ در آزمایش تک هسته‌ای و ۵۴۴۹ در آزمایش چند هسته‌ای بدست می‌آید. برای مقایسه، سرفیس پرو X مایکروسافت حین اجرای این سیستم عامل در آزمایش تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به ترتیب امتیاز ۷۹۹ و ۳۰۸۹ را ثبت کرده است:

عملکرد خیره کننده پردازنده M1 در اجرای ویندوز ۱۰ در حالی رخ می‌دهد که مایکروسافت نسخه رسمی و بهینه سازی شده سیسم عامل خود را برای مک بوک‌های جدید منتشر نکرده است، بنابراین انتظار می‌رود با انتشار نسخه رسمی عملکرد مک بوک‌ها در اجرای آن بیشتر هم بشود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی