ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل احتمالا سنسورهای «فورس تاچ» را به تاچ بار مک بوک پرو اضافه می‌کند

مک بوک پرو به یک نوار OLED لمسی به نام تاچ بار در بالای کیبورد خود مجهز شده که طبق پتنتی جدید، شاید اپل در آینده به آن سنسورهای «فورس تاچ» را اضافه کند. نسل ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

مک بوک پرو به یک نوار OLED لمسی به نام تاچ بار در بالای کیبورد خود مجهز شده که طبق پتنتی جدید، شاید اپل در آینده به آن سنسورهای «فورس تاچ» را اضافه کند.

نسل اول اپل واچ به قابلیت فورس تاچ مجهز شده بود که می‌توانست فشار اضافه روی نمایشگر را تشخیص دهد. با استفاده از این فناوری، کاربران می‌توانستند با میزان فشار به قابلیت‌های مختلفی دست پیدا کنند یا این ساعت هوشمند را کنترل کنند.

در سال ۲۰۱۵ اپل بازخورد هپتیک را با نام «تاچ سه بعدی» به آیفون 6s اضافه کرد که قادر به تشخیص میزان فشار بود. در همان سال فناوری فورس تاچ به ترک پد مک بوک پرو آمد. از آنجایی که این فناوری چندان موردتوجه کاربران قرار نگرفت، با ارائه watchOS 7 از اپل واچ حذف شد و تاچ سه بعدی نیز جای خود را به «هپتیک تاچ» داد.

با وجود اینکه دیگر شاهد استفاده از این فناوری در ساعت هوشمند و گوشی‌های اپل نیستیم، شاید در آینده به مک بوک پرو اضافه شود. به تازگی اطلاعات یک پتنت جدید اپل توسط اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده آمریکا (USPTO) منتشر شده است.

مک بوک پرو

طبق پتنت جدید، سنسورهای فورس تاچ می‌توانند با اضافه شدن به تاچ بار، نقش خود را در مک‌های اپل افزایش دهند.

این پتنت در سال ۲۰۱۹ ارائه شده و اگرچه جزئیات دقیقی در آن به چشم نمی‌خورد، اما تصاویر موجود در آن نحوه قرارگیری این فناوری در تاچ بار مک بوک پرو را نشان می‌دهد. مدار فورس تاچ نوار OLED حساس به لمس را احاطه کرده است.

تاچ بار سال ۲۰۱۶ برای مک بوک پرو معرفی شد و تاچ آیدی درون دکمه پاور قرار گرفت. این نوار کنترلی از آن زمان تا به امروز جایگزین کلیدهای عملیاتی در مدل‌های مک بوک پرو شده و هنوز درباره مفید بودن آن‌ها اختلاف نظر وجود دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی