ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پردازنده قدرتمند و چینی RK3588 با معماری مبتنی بر Arm از راه می‌رسد

شرکت Rockchip در حال توسعه چیپ جدیدی به نام RK3588 با وعده عملکرد بالاتر و مصرف انرژی کمتر است. مشخصات اصلی این چیپ منتشر شده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به پشتیبانی از ویدیوی 8K، ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

شرکت Rockchip در حال توسعه چیپ جدیدی به نام RK3588 با وعده عملکرد بالاتر و مصرف انرژی کمتر است. مشخصات اصلی این چیپ منتشر شده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به پشتیبانی از ویدیوی 8K، حداکثر ۳۲ گیگابایت رم و PCIe 3.0 اشاره کرد.

Rockchip می‌گوید چیپ RK3588 جهت بکارگیری در طیف متنوعی از دیوایس‌ها از جمله تبلت‌های پرچمدار، لپ تاپ‌ها، سیستم‌های واقعیت افزوده و مجازی، تلویزیون‌ها و حتی سیستم‌های ضبط ویدیویی تحت شبکه (NVR) طراحی شده است.

چیپ RK3588 از هشت هسته (چهار هسته پرتوان Cortex-A76 و چهار هسته کم مصرف Cortex-A55 در پیکربندی DynamIQ)، پردازشگر گرافیکی چهار هسته‌ای Arm Mali Odin، واحد پردازش عصبی با ۶ ترا عملیات محاسباتی در ثانیه (TOPS) و یک موتور پیشرفته چندرسانه‌ای با پشتیبانی از رمزنگاری ویدیوهای 8Kp30 و رمزگشایی ویدیوهای 8Kp60 برخوردار است. این چیپ یک کنترلر ۶۴ بیتی LPDDR4X/LPDDR5 دارد که حداکثر از ۳۲ گیگابایت DRAM پشتیبانی می‌کند.

RK3588 از طیف گسترده‌ای از درگاه‌های ورودی و خروجی از جمله اترنت گیگابیتی، ساتا، PCIe 3.0، دیسپلی پورت 1.4، HDMI 2.1 و eMMC .1 و USB 2.0/3.1 پشتیبانی می‌کند. این چیپ همچنین از سنسور ۴۸ مگاپیکسل (دو سنسور ۲۴ مگاپیکسل) با HDR و 3D NR پشتیبانی می‌کند که برای بکارگیری در تبلت‌ها و دیوایس‌های واقعیت افزوده یا مجازی کاربردی خواهد بود. سازنده برای تولید RK3588 از فناوری تولید ۸ نانومتری سامسونگ به نام 8LPP استفاده خواهد کرد.

Rockchip می‌گوید RK3588 با اندروید، لینوکس و همچنین سیستم عامل «بومی» چین سازگار خواهد بود. این شرکت اشاره‌ای به نسخه آرم ویندوز نکرد، ولی آنطور که در گزارش آمده این چیپ احتمالاً از سیستم عامل مایکروسافت نیز پشتیبانی می‌کند.

RK3588 در سه ماهه دوم یا سوم سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • مانی
    مانی | ۱۱ آذر ۱۳۹۹

    گند زدی

  • milad
    milad | ۱۰ آذر ۱۳۹۹

    خیلی جالبه، چینی ها هم وارد طراحی و ساخت چیپ های پیشرفته دارن میشن

    • CANOPUS
      CANOPUS | ۱۰ آذر ۱۳۹۹

      شرکت راک چیپ الان چندین ساله که طراحی و ساخت چیپ های مبتنی بر آرم انجام میده !

  • afg
    afg | ۱۰ آذر ۱۳۹۹

    بسیار عالی ???

مطالب پیشنهادی