ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

امارات و عربستان به راه‌اندازی رسمی ارز دیجیتال مشترک نزدیک شدند

بانک مرکزی عربستان (SAMA) و بانک مرکزی امارات متحده عربی (CBUAE) نتایج پروژه «Aber» را اعلام کردند. بانک‌های مرکزی این دو کشور با این پروژه به دنبال صدور ارز دیجیتال مشترک هستند. بانک‌های مرکزی در ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

بانک مرکزی عربستان (SAMA) و بانک مرکزی امارات متحده عربی (CBUAE) نتایج پروژه «Aber» را اعلام کردند. بانک‌های مرکزی این دو کشور با این پروژه به دنبال صدور ارز دیجیتال مشترک هستند.

بانک‌های مرکزی در کشورهای مختلف در حال آزمایش ارز دیجیتال هستند و عربستان به همراه امارات متحده عربی پروژه Aber را به عنوان یک طرح ابتکاری در سطح بین‌المللی راه‌اندازی کرد.

هدف از این طرح اثبات مفهوم، مطالعه، درک و ارزیابی امکان صدور ارز دیجیتال برای بانک‌های مرکزی، «Wholesale CBDC» با دید توسعه سیستم‌های پرداخت فرامرزی و کاهش زمان و هزینه‌های انتقال میان بانک‌ها است. در این طرح استفاده واقعی و مستقیم این فناوری‌ها هم مورد آزمایش قرار گرفتند.

Wholesale CBDC که به صورت کامل توسط SAMA و CBUAE صادر شده، تنها توسط آن‌ها و بانک‌های شرکت‌کننده در این طرح استفاده شد. این ارز دیجیتال به عنوان یک واحد برای معاملات داخلی و معاملات بانکی بین عربستان سعودی و امارات متحده عربی مورد استفاده قرار گرفت.

امارات متحده عربی

در طو یکسال، راه‌حل‌های استفاده از آن طراحی، پیاده‌سازی و مدیریت شد. راه‌حل‌ها، نتایج و آموخته‌های این پروژه در مدارک پروژه Aber به چشم می‌خورد. گزارش منتشر شده می‌خواهد اطلاعات در این زمینه را افزایش دهد و همچنین برای کارهای سال‌های آینده زمینه‌سازی کند.

نتایج نهایی این پروژه آزمایشی مشابه نتایج پروژه‌های بانک‌های مرکزی دیگر است. این نتایج نشان می‌دهد که توزیع این فناوری بانک‌های مرکزی را قادر به توسعه سیستم‌های پرداخت در داخل کشور و خارج از مرزها می‌کند.

این امید وجود دارد که این پروژه به عنوان پایه‌ای برای مطالعات و برنامه‌های بیشتر بانک‌های مرکزی و سازمان‌های بین‌المللی مربوطه مورد استفاده قرار بگیرد. این مطالعات با تمرکز روی تاثیر ارز دیجیتال بانک مرکزی روی سیاست‌های پولی، ثبات بخش مالی و همچنین تاثیر آن روی امکانات فنی سازمانی انجام می‌شوند.

SAMA و CBUAE از نتایج ابراز خشنودی کرده‌اند و درس‌های ارزشمندی از آن یاد گرفته‌اند. انتظار می‌رود نتایج این پروژه روی سیستم مالی تاثیر مثبت داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی