ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بریتانیا نصب تجهیزات 5G هواوی را از سپتامبر ۲۰۲۱ ممنوع می‌کند

تمام تجهیزات 5G شرکت‌های با ریسک بالا شامل هواوی تا سال ۲۰۲۷ از شبکه مخابراتی بریتانیا حذف می‌شوند. اپراتورهای این کشور همچنین نمی‌توانند از سپتامبر ۲۰۲۱ تجهیزات 5G هواوی را نصب کنند. در ماه ژوئیه ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | ۱۰:۱۵

تمام تجهیزات 5G شرکت‌های با ریسک بالا شامل هواوی تا سال ۲۰۲۷ از شبکه مخابراتی بریتانیا حذف می‌شوند. اپراتورهای این کشور همچنین نمی‌توانند از سپتامبر ۲۰۲۱ تجهیزات 5G هواوی را نصب کنند.

در ماه ژوئیه دولت بریتانیا از ممنوعیت استفاده از تجهیزات هواوی در شبکه 5G این کشور و همچنین حذف تمام آن‌ها تا سال ۲۰۲۷ خبر داد. تصمیم جدید این کشور متفاوت با اعلامیه آن در ژانویه سال جاری میلادی است. در آن زمان دولت به حفظ سهم ۳۵ درصدی هواوی اشاره و اعلام کرد که نمی‌توان از تجهیزات آن در قسمت‌های اصلی شبکه استفاده کرد.

نخست وزیر بریتانیا، «بوریس جانسون» در سال گذشته میلادی از سوی دولت ایالات متحده آمریکا تحت فشار زیادی قرار گرفت تا پس از این کشور، هواوی را تحریم کند. آمریکا تحریم‌های این کمپانی چینی را شدیدتر کرده و هواوی نمی‌تواند با شرکت‌هایی که از تجهیزات آمریکایی در محصولات خود استفاده می‌کنند، همکاری کند.

اپراتورهای بریتانیا حالا باید شروع به حذف تجهیزات این غول فناوری چینی از شبکه‌های 5G خود کنند. اکثر این اپراتورها در سال ۲۰۱۹ این شبکه‌ها را راه‌اندازی کرده بودند.

بریتانیا هواوی

«الیور دودن»، وزیر فرهنگ، رسانه و دیجیتال در بیانیه‌ای اعلام کرده:

«من امروز یک مسیر روشن برای حذف کامل شرکت‌های پرخطر از شبکه‌های 5G تعیین می‌کنم. این کار از طریق اختیارات جدید و بی‌سابقه برای شناسایی و ممنوعیت تجهیزات مخابراتی که امنیت ملی ما را تهدید می‌کنند، انجام خواهد شد.»

بریتانیا علاوه بر ممنوعیت استفاده از تجهیزات هواوی، استراتژی جدیدی برای تامین تجهیزات 5G درنظر گرفته که باعث ورود کمپانی‌های دیگر به بازار این کشور می‌شود. با افزایش تعداد کمپانی‌ها، امنیت ملی این کشور در معرض خطر قرار نمی‌گیرد و همچنین به یک یا دو شرکت وابسته نخواهد بود.

دولت بریتانیا برای این استراتژی، سرمایه‌گذاری اولیه ۲۵۰ میلیون پوندی انجام خواهد داد که شامل راه‌اندازی یک مرکز تحقیقاتی امن می‌شود. دودن ابراز امیدواری کرده که این برنامه از وابستگی بریتانیا به شرکت‌های محدود جلوگیری کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Dolse Bostani
    Dolse Bostani | ۱۰ آذر ۱۳۹۹

    مغز از خالی اون طرف تره عوض اینکه به کشور خودمون و ملی گرایی فکر کنه فقط فکر آمریکا و ترامپ آقاجان تو هم برو آمریکا اگه راهت میدن نه عزیزم اونجا راهتم نمیدن چون از نظر اونا ما همه یه مشت جهان سومی عقب افتاده وحشی هستیم همین حالا هی داد بزن آمریکا

    • آریا
      آریا | ۱۱ آذر ۱۳۹۹

      احمق اتفاقا به کشور خودمون فکر میکنم. تو اگر شعور داشتی میفهمیدی قدرت گرفتن چین چه بلایی سر ایران میاره. و اینکه ترامپ و جناحش جزو معدود کسانی خستند که میتونن چین رو بنشونند سرجاش

  • آریا
    آریا | ۱۰ آذر ۱۳۹۹

    بسیار عالی

    • محمد جواد
      محمد جواد | ۱۰ آذر ۱۳۹۹

      مغز تو هم خالی.

مطالب پیشنهادی