ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کدام کشورها ارزانترین و گرانترین اینترنت دنیا را دارند؟

یک شرکت مالی هزینه اشتراک ماهانه اینترنت ۱۰ مگابیت بر ثانیه را با میزان حقوق در هر کشور مقایسه و ارزان‌ترین و گران‌ترین کشورها را از لحاظ هزینه اینترنت معرفی کرده است. شرکت خدمات مالی ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

یک شرکت مالی هزینه اشتراک ماهانه اینترنت ۱۰ مگابیت بر ثانیه را با میزان حقوق در هر کشور مقایسه و ارزان‌ترین و گران‌ترین کشورها را از لحاظ هزینه اینترنت معرفی کرده است.

شرکت خدمات مالی NetCredit با استفاده از داده‌های شرکت تحقیقاتی Cable، هزینه اشتراک ماهانه اینترنت پرسرعت ثابت ۱۰ مگابیت بر ثانیه نامحدود را با میزان حقوق در هر کشور مقایسه کرده است. به گفته این شرکت، یمن گران‌ترین اینترنت جهان را دارد. هزینه اشتراک ماهانه اینترنت ۱۰ مگابیت بر ثانیه در این کشور حدوداً ۲۴۶۶ دلار تمام می‌شود؛ یعنی ۲۷۹۲ درصد میانگین حقوق ماهانه ۸۸.۳۳ دلار. از سوی دیگر، موناکو ارزان‌ترین اینترنت را در دنیا ارائه می‌کند. اشتراک ماهانه اینترنت در این شاهزاده نشین ۳۴.۴۹ دلار یا ۰.۰۶۸ درصد میانگین حقوق ماهانه ۵۰۴۳ دلار است.

دسترسی به اینترنت ۱۰ مگابیت بر ثانیه در ترکمنستان ماهانه ۳۰۴۷ دلار هزینه برمی‌دارد که ۱۰۴۳ درصد حقوق ماهانه در این کشور است. جالب آنکه مردم کشور همسایه یعنی قزاقستان می‌توانند با پرداخت ماهانه ۲۲.۱۵ دلار (۴.۱۷ درصد حقوق ماهانه) از همین سرعت بهره‌مند شوند.

بر اساس محاسبات شرکت NetCredit، هزینه اشتراک ماهانه اینترنت ۱۰ مگابیت بر ثانیه در ایران ۲۳.۳۵ دلار یا به عبارتی ۶.۶۱ درصد میانگین حقوق ماهیانه است. البته همانطور که گفته شد این شرکت هزینه اینترنت ۱۰ مگابیت بر ثانیه را حساب کرده بنابراین این رقم قابل بسط دادن به کل کشور نیست.

میانگین هزینه اشتراک ماهانه اینترنت ۱۰ مگابیت بر ثانیه در ایالات متحده ۷.۰۱ دلار است؛ یعنی ۰.۱۶ درصد میانگین حقوق ۴۰۰۰ دلار.

NetCredit همچنین هزینه اینترنت پرسرعت را با سرعت دانلود مقایسه کرده و هزینه تقریبی اینترنت ۱۰ مگابیتی در کشورها را محاسبه کرده است. بر اساس گزارش این شرکت، رومانی ارزان‌ترین اینترنت را از لحاظ سرعت (۰.۱۳ دلار به ازای هر مگابیت بر ثانیه) ارائه می‌کند. این در حالیست که در یمن به ازای هر مگابیت بر ثانیه باید ۳۷۶۸ دلار پرداخت کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Ali Max
    Ali Max | ۱۰ آذر ۱۳۹۹

    واقعا این آمار ها رو از کجاست در میاری...

  • M.Hexa.M
    M.Hexa.M | ۱۰ آذر ۱۳۹۹

    آمار جالبی بود ... ولی یه چیزی که جالبه اینه که میگید 23 دلار 6.6 درصد حقوق متوسط ایران میشه و این یعنی با دلار 25000 تومن یک شخص باید در حدود 10 میلیون حقوق بگیره!

    • alimesbah
      alimesbah | ۱۰ آذر ۱۳۹۹

      برای اینکه مطمئن بشید سرچ کنید(تو گوگل): usd to irr

    • نیما
      نیما | ۱۱ آذر ۱۳۹۹

      خط فقر 10 میلیون برای یه خانواده ۴ یا ۵ نفری ( دقیق یادم نیست )

مطالب پیشنهادی