ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمریکا شرکت SMIC، بزرگترین تولیدکننده چیپ چین را به لیست سیاه اضافه می‌کند

وزارت دفاع آمریکا می‌خواهد چندین کمپانی چینی جدید را به لیست سیاه خود اضافه کند که در میان آن‌ها یکی از بزرگترین سازندگان تراشه در جهان یعنی SMIC هم قرار دارد. طبق گزارش بلومبرگ، وزارت ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۳

وزارت دفاع آمریکا می‌خواهد چندین کمپانی چینی جدید را به لیست سیاه خود اضافه کند که در میان آن‌ها یکی از بزرگترین سازندگان تراشه در جهان یعنی SMIC هم قرار دارد.

طبق گزارش بلومبرگ، وزارت دفاع آمریکا SMIC را یک شرکت تحت مالکیت یا کنترل ارتش چین معرفی خواهد کرد. در ماه جاری میلادی رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ یک دستور اجرایی را امضا کرد که از ۲۲ دی مانع از خرید سهام شرکت‌های حاضر در لیست سیاه وزارت دفاع توسط سرمایه‌گذاران آمریکایی می‌شود.

SMIC در بیانیه‌ای اعلام کرده که به ارتباط سازنده و علنی با دولت آمریکا ادامه می‌دهد و هیچ ارتباطی میان آن و ارتش چین وجود ندارد. این کمپانی از عدم تولید تراشه برای استفاده ارتش چین خبر داده است.

این کمپانی بزرگترین سازنده چیپ در چین محسوب می‌شود که در جهان سهمی نزدیک به ۴ درصد دارد. مشتریان آمریکایی این چیپ‌ساز چینی شامل کوالکام، برودکام و «تگزاس اینسترومنتس» می‌شود.

چیپ‌ساز چینی SMIC

در حال حاضر ۳۱ کمپانی در لیست سیاه وزارت دفاع به چشم می‌خورند. SMIC یکی از چهار کمپانی جدیدی محسوب می‌شود که وزارت دفاع می‌خواهد به لیست خود اضافه کند. دیگر شرکت‌ها را «فناوری ساخت و ساز چین»، «مشاور مهندسی بین‌المللی چین» و «شرکت ملی نفت فلات قاره چین» (CNOOC) تشکیل می‌دهند.

SMIC در مه ۲۰۱۹ از لیست بورس نیویورک خارج شد که دلیل آن را محدودیت حجم معاملات و هزینه‌های بالای اداری و نه جنگ تجاری میان آمریکا و چین یا لیست سیاه دولت ترامپ اعلام کرد. در این لیست سیاه هواوی و سایر کمپانی‌های فناوری چینی قرار گرفته‌اند.

این چیپ‌ساز چینی تا به امروز از تحریم‌های آمریکا ضربه خورده و نمی‌تواند تجهیزات موردنیاز خود را از کمپانی‌های آمریکایی تهیه کند. در اوایل ماه اکتبر SMIC به سهامداران خود اعلام کرد که محدودیت‌های صادرات روی تولید آن تاثیر می‌گذارند.

ترامپ با فرمان اجرایی جدیدش و همچنین احتمال اضافه شدن چهار شرکت چینی بزرگ به لیست سیاه، تلاش‌ها برای مقابله با چین را افزایش می‌دهد. اگر جو بایدن به عنوان رئیس جمهور بعدی آمریکا وارد کاخ سفید شود، شاید تغییری در این سیاست‌ها ایجاد شود، هرچند تضمینی برای این موضوع وجود ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۱ آذر ۱۳۹۹

    فقط آمریکا، دموکرات ترین و آزاد ترین کشور دنیا، درود بر ترامپ، صاحبت یکی از بزرگترین مراکز فساد دنیا

  • Masht ghorbon
    Masht ghorbon | ۱۱ آذر ۱۳۹۹

    هر چقدر چین ضعیف تر بشه دنیا جای امن تری خواهد شد.شما در چین شرکت خصوصی چینی بزرگ و متوسط پیدا نمیکنی همه دولتی هستند و به شدت کنترل میشن و تمام مدیران اون رو دولت انتخاب می‌کنه در چین ۹۵ درصد مردم مثل برده از صبح تا شب کار می کنند تا ۵ درصدشون که وابستگان حزب کمونیست هستند سودش رو ببرند بخاطر همین دسته دسته جوانان چینی به غرب فرار می کنند و هیچ وقت هم بر نمی گردند گروه کوچکی از این جوانان که به درجاتی از تخصص رسیدن و در پستهای مهم در غرب کار می کردند دولت ازشون خواسته بود برای چین جاسوسی و سرقت اطلاعات حساس بکنند و حتی خانواده اونها رو در چین تحت فشار شدید قرار میدن تا برای چین جاسوسی کنند به همین دلیل آمریکا دیگه هیچ چینی و حتی دو نژاده چینی رو در هیچ سمت حساسی نمی پذیره و حتی برای تحصیل در رشته های حساس پذیرش نمی‌ده در اون دولت پلیسی طیف وسیعی از مدیران و جوانان نخبه چینی ممنوع الخروج هستند.در چین تمامی اپ ها و شبکه های اجتماعی فیلتره(جزذ اپ چینی وی چت که ابزار جاسوسی دولت از مردمه) حتی موتور جستجوی گوگل فیلتره !!!حالا به نظر شما با این دولت پلیسی و مردم به بردگی کشیده شده میشه چین رو قدرت اقتصادی به حساب آورد؟!!

  • soroush shamsi
    soroush shamsi | ۱۰ آذر ۱۳۹۹

    نفرین بر آریا

    • محمد رجایی
      محمد رجایی | ۱۰ آذر ۱۳۹۹

      ??

    • Alireza?
      Alireza? | ۱۰ آذر ۱۳۹۹

      ???

  • آریا
    آریا | ۱۰ آذر ۱۳۹۹

    درود بر ترامپ

مطالب پیشنهادی