ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

افزایش ۴ برابری درآمد زوم و گسترش همکاری ‌استراتژیک با آمازون

شرکت کنفرانس ویدیویی زوم که چندین ماه پیش یک قرارداد همکاری بزرگ با «اوراکل» برای تماس‌های ویدیویی امضا کرد، حالا سرویس‌های وب آمازون (AWS) را به عنوان ارائه‌دهنده سرویس ابری ارجح خود انتخاب کرده. این ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | ۱۵:۱۵

شرکت کنفرانس ویدیویی زوم که چندین ماه پیش یک قرارداد همکاری بزرگ با «اوراکل» برای تماس‌های ویدیویی امضا کرد، حالا سرویس‌های وب آمازون (AWS) را به عنوان ارائه‌دهنده سرویس ابری ارجح خود انتخاب کرده. این کمپانی همچنین جدیدترین گزارش مالی خود را منتشر کرده است.

زوم از سال ۲۰۱۱ در حال استفاده از AWS برای سرویس محبوب خود است و حالا طبق قرارداد چندین ساله جدید، این کمپانی‌ها همکاری نزدیکتری با یکدیگر خواهند داشت. برای مثال محصول «Zoom Rooms» از طریق دستیار الکسا برای کسب و کارها به قابلیت‌های هوشمند مصنوعی جدیدی مجهز می‌شود و شاهد ادغام زوم و دستگاه‌های آمازون مانند اسپیکرهای هوشمند «اکو» در آینده خواهیم بود.

مدیرعامل زوم، «اریک یوان» گفته:

«در سال جاری با تقاضای جهانی بی‌سابقه‌ای روبه‌رو شدیم که اکثر بار آن را با ارائه‌دهنده ابری ارجح خود، AWS مدیریت کردیم. در ادامه ما به نوآوری با AWS ادامه می‌دهیم تا همکاری مجازی را دوباره اختراع کنیم و تجربه امن و هیجان‌انگیری در اختیار مشتریان خود قرار دهیم.»

زوم بخش بزرگی از جلسات را روی دیتاسنترهای خود در سراسر جهان میزبانی می‌کند. با این حال این کمپانی برای سایر بخش‌های کسب و کار خود به زیرساخت ابری آمازون وابسته است. AWS تنها سرویس ابری نیست که زوم بطور معمول از آن استفاده می‌کند. در آوریل سال جاری میلادی اوراکل و زوم از یک همکاری ابری بزرگ خبر دادند تا ترافیک میلیون‌ها جلسه را مدیریت کنند.

زوم

این قرارداد برای اوراکل از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که می‌خواهد با AWS، مایکروسافت و گوگل رقابت کند. در حالی که انتخاب AWS به عنوان ارائه‌دهنده سرویس ابری ارجح زوم به معنای دوری از کمپانی‌های دیگر نیست، از تمرکز این کمپانی روی همکاری با آمازون خبر می‌دهد.

زوم به تازگی گزارش مالی سه ماهه سوم ۲۰۲۰ خود را نیز منتشر کرده که از درآمد ۷۷۷.۲ میلیون دلاری خبری می‌دهد. درآمد این کمپانی در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال گذشته میلادی رشد ۴ برابری را تجربه کرده که برای دومین سه ماهه متوالی شاهد چنین موضوعی هستیم.

این افزایش درآمد چندان تعجب‌برانگیز نیست چرا که با شیوع ویروس کرونا بسیاری از کارکنان در سراسر جهان دورکار شدند و برگزاری جلسات آنلاین افزایش چشمگیری پیدا کرد. با وجود افزایش استفاده از سرویس‌های گوگل میت و مایکروسافت تیمز، زوم همچنان توانست سهم بالای خود را در بازار حفظ کند.

زوم تعداد کلی کاربران خود را اعلام نکرده، اما مشتریان پولی آن افزایش پیدا کرده است. میزان مشترکان پولی آن به ۴۳۳,۷۰۰ نفر رسیده که نسبت به ۳۷۰,۲۰۰ نفر در سه ماهه دوم ۲۰۲۰ رشد قابل توجهی داشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی