ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

۹۸ درصد توسعه‌دهنده‌ها مشمول کمیسیون ۱۵ درصدی اپ استور می‌شوند

داده‌های یک شرکت تحقیقاتی نشان می‌دهد که اکثر توسعه دهندگان اپلیکیشن برای آیفون، آیپد و مک مشمول کمیسیون ۱۵ درصدی اپ استور می‌شوند. اپل اواخر آبان ماه با معرفی برنامه‌ای به نام App Store Small ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | ۱۱:۱۵

داده‌های یک شرکت تحقیقاتی نشان می‌دهد که اکثر توسعه دهندگان اپلیکیشن برای آیفون، آیپد و مک مشمول کمیسیون ۱۵ درصدی اپ استور می‌شوند.

اپل اواخر آبان ماه با معرفی برنامه‌ای به نام App Store Small Business Program، کمیسیون اپ استور را برای توسعه دهندگانی با درآمد سالانه کمتر از ۱ میلیون دلار به ۱۵ درصد کاهش داد. حال بر اساس داده‌های شرکت تحقیقاتی AppFigures، بیش از ۹۸ درصد توسعه دهندگان اپ استور مشمول کمیسیون ۱۵ درصدی می‌شوند.

AppFigures می‌گوید از ۲ میلیون اپلیکیشنی که در حال حاضر در مارکت‌پلیس اپل هستند، حدود ۳۷۶ هزار اپلیکیشن، پولی، دارای حق اشتراک یا پرداخت درون برنامه‌ای هستند. شرکت یاد شده اضافه می‌کند که این ۳۷۶ هزار اپ به حدود ۱۲۴ هزار و ۵۰۰ توسعه دهنده تعلق دارند. از این تعداد توسعه دهنده، کمتر از ۲ درصد بیش از ۱ میلیون دلار در سال ۲۰۱۹ درآمدزایی داشته‌اند، بنابراین حدود ۹۸ درصد از توسعه دهندگان مشمول کمیسیون ۱۵ درصدی می‌شوند.

AppFigures می‌گوید ۲ درصد توسعه دهنده‌ای که درآمد سالانه آنها از اپ استور معمولاً از ۱ میلیون دلار عبور می‌کند، شامل شرکت‌های بزرگی مثل گوگل، تیندر، بامبل، دیزنی، دراپ‌باکس، لینکدین و چند شرکت مطرح دیگر می‌شود.

«Ariel Michaeli»، یکی از تحلیلگران AppFigures می‌گوید: «اپل با این برنامه یک موقعیت برد-برد را به وجود آورد. این شرکت با یک اقدام ساده تقریباً تمام توسعه دهنده‌های اکوسیستم خود را خوشحال کرد و احتمالاً تعدادی از پرونده‌های ضدرقابتی علیه خود را بست. علاوه بر این بهانه خوبی به توسعه دهندگان داد تا به همکاری با اپل ادامه دهند.»

سیاست کمیسیون ۱۵ درصدی اپ استور از ژانویه ۲۰۲۱ اجرا می‌شود و از حالا نظر مثبت بسیاری از توسعه دهندگان را جلب کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی