ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت در پی امتیازدهی به جلسات آنلاین بر اساس رفتار شرکت‌کنندگان است

پتنت جدید مایکروسافت خبر از توسعه سیستم جدیدی برای امتیازدهی به جلسات کاری براساس زبان بدن، حالات چهره و برخی فاکتورهای محیطی می‌دهد. در حالی که قابلیت جدید مایکروسافت ۳۶۵ برای امتیازدهی به کارکنان بر ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

پتنت جدید مایکروسافت خبر از توسعه سیستم جدیدی برای امتیازدهی به جلسات کاری براساس زبان بدن، حالات چهره و برخی فاکتورهای محیطی می‌دهد.

در حالی که قابلیت جدید مایکروسافت ۳۶۵ برای امتیازدهی به کارکنان بر اساس فعالیت آنها در اپ‌های مختلف خبر ساز شده؛ حالا مایکروسافت پتنت دیگری را ثبت کرده که با پایش رفتار کاربران به جلسات برگزار شده امتیاز می‌دهد. این ابزار هوشمند جلسات را براساس زبان بدن، حالات چهره، تعداد حاضران و حتی شرایط محیطی از جمله ساعت برگزاری جلسه و حرارت محیطی رتبه بندی می‌کند. باتوجه به امتیاز جلسه می‌توان متوجه شد که جلسه برگزار شده چقدر مفید بوده است.

در سیستم امتیازدهی جلسات، اگر شرکت کنندگان در جلسه با گوشی هوشمند سرگرم باشند یا دچار حواس پرتی شوند، سیستم این حالات را متوجه شده و امتیاز کلی کمتری به آن جلسه می‌دهد. براساس مستندات پتنت، از این سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی مایکروسافت که با دوربین‌ها و حسگرهای مختلف کار می‌‌‌کند، می‌توان در جلسات حضوری و مجازی استفاده کرد.

هدف از طراحی چنین سیستمی ظاهرا جلوگیری از برگزاری جلسات غیرضروری و ارتقای کارایی جلسات است. با این حال یکی از دغدغه‌هایی که در مورد فناوری جدید مطرح می‌شود، مسایل مربوط به حفظ حریم شخصی است که در پتنت اشاره چندانی به آن نشده است.

مایکروسافت مهرماه امسال از ویژگی دیگری به نام «Productivity Score» برای مایکروسافت 365 رونمایی کرد که مورد انتقاد برخی قرار گرفت. این ویژگی، بهره‌وری کارمندان را براساس مولفه‌های مختلفی مثلا بررسی مدت زمان صرف شده برای ایمیل‌ها، بررسی چت‌‌ها، فعالیت در تدوین اسناد و ...  مورد ارزیابی قرار می‌دهد؛ اما ظاهرا جریم شخصی افراد در این ویژگی تا حدی نادیده گرفته می‌شود. منتقدان معتقد هستند که مایکروسافت باید برای حفظ حریم خصوصی کارمندان ارزش قایل شود و با بررسی پیام‌ها، ایمیل‌ها و چت‌های آنها نباید امنیت شغلی کارمندان را به خطر بیندازد.

اگر مایکروسافت بتواند چنین مسایلی را در ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی برطرف کند، فناوری جدید می‌تواند به قابلیتی قدرتمند در اختیار مدیران تبدیل شود. در نهایت باید منتظر باشیم ببینیم سیستم امتیازدهی به جلسات در حد ایده اولیه باقی می‌ماند یا ردموندی‌ها روی آن کار خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • حمید
    حمید | ۱۱ آذر ۱۳۹۹

    به جای این کارا یه فکری به حال ویندوز بکن

  • Reza Molodi
    Reza Molodi | ۱۱ آذر ۱۳۹۹

    یه بهونه دیگه برای جاسوسی...

مطالب پیشنهادی