ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

واکسن کرونا مدرنا
علمی

کارایی ۱۰۰ درصدی واکسن کرونا مدرنا در جلوگیری از ابتلای شدید به کووید-۱۹

مدرنا اطلاعات جدیدی درباره نتایج آزمایش‌های بالینی واکسن کرونا خود منتشر کرده که از اثربخشی ۹۴ درصدی آن خبر می‌دهد. این کمپانی همچنین به دنبال دریافت مجوز استفاده اضطراری از سازمان غذا و داروی آمریکا ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | ۰۹:۱۴

مدرنا اطلاعات جدیدی درباره نتایج آزمایش‌های بالینی واکسن کرونا خود منتشر کرده که از اثربخشی ۹۴ درصدی آن خبر می‌دهد. این کمپانی همچنین به دنبال دریافت مجوز استفاده اضطراری از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) است.

فایزر کمتر از دو هفته پیش خواهان دریافت چنین مجوزی از FDA شد و حالا که واکسن مدرنا به کارایی بالایی دست پیدا کرده، مسیر برای دریافت مجوز استفاده اضطراری برای آن هموار می‌شود. طبق جدیدترین نتایج، واکسن کرونا مدرنا در جلوگیری از ابتلا به بیماری ۹۴ درصد کارایی دارد و برای مقابله با موارد شدید کووید-۱۹ اثربخشی ۱۰۰ درصدی دارد. در حقیقت هیچ کدام از داوطلبان علائم شدید بیماری را تجربه نکردند.

نتایج جدید در راستای داده‌های قبلی از فاز سوم آزمایش‌های بالینی است که از اثربخشی بالای ۹۴ درصد این واکسن خبر می‌داد. در این فاز از آزمایش‌ها بیش از ۳۰ هزار نفر در رده‌های سنی مختلف و با جنسیت‌های متفاوت شرکت کرده‌اند.

در بیانیه مطبوعاتی مدرنا به عدم وجود عوارض جانبی جدی اشاره شده است. تنها عوارض جانبی این واکسن کرونا را درد در محل تزریق، سردرد و خستگی تشکیل می‌دهند.

واکسن کرونا مدرنا

مدرنا داده‌های خود را در اختیار رگولاتورها در ایالات متحده آمریکا، اروپا و بریتانیا قرار می‌دهد تا مجوز اضطراری دریافت کند. انتظار می‌رود سازمان غذا و داروی آمریکا در جلسه خود در تاریخ ۲۷ آذر در این زمینه تصمیم‌گیری کند. FDA می‌تواند پس از این جلسه مجوز برای مدرنا صادر کند.

مدیرعامل مدرنا، «استفان بانسل» در صحبت‌های خود روی نرخ بالای موفقیت واکسن این کمپانی تاکید کرده و گفته:

«به باور ما این واکسن ابزار جدید و قدرتمندی برای تغییر وضعیت کنونی خواهد بود و به جلوگیری از موارد شدید ابتلا به کرونا، بستری شدن در بیمارستان و مرگ کمک می‌کند.»

واکسن کرونا مدرنا از نوع mRNA است که این کمپانی تنها در ۲ روز طراحی کرده. این نوع واکسن به بدن نحوه تولید پروتئین را آموزش می‌دهد. در حالی که نگرانی‌هایی درباره مدت زمان مصونیت در برابر ویروس کرونا وجود دارد، جدیدترین پژوهش این زمان را حداقل ۸ ماه اعلام کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی