ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

نمایشگاه فوتوکینا به خاطر افول صنعت دوربین پس از ۷۰ سال معلق شد

«فوتوکینا»، بزرگترین نمایشگاه تجاری جهان در حوزه عکاسی، فیلم و فناوری‌های تصویری به خاطر رکود صنعت دوربین پس از ۷۰ سال فعالیت تا اطلاع ثانوی تعطیل شد. برگزارکنندگان نمایشگاه فوتوکینا با انتشار بیانیه، «افت شدید ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۰

«فوتوکینا»، بزرگترین نمایشگاه تجاری جهان در حوزه عکاسی، فیلم و فناوری‌های تصویری به خاطر رکود صنعت دوربین پس از ۷۰ سال فعالیت تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

برگزارکنندگان نمایشگاه فوتوکینا با انتشار بیانیه، «افت شدید و ادامه دار» بازار دوربین و تصویربرداری را دلیل اصلی لغو برگزاری این نمایشگاه اعلام کردند که از سال ۱۹۵۰ به شکل سالانه در کلن آلمان برگزار می‌شد. این نمایشگاه به مدت ۷۰ سال پذیرای شرکت‌های مختلف در حوزه عکاسی و دوربین و نمایش جدیدترین محصولات آنها از جمله بدنه دوربین، لنز، سنسورها و محصولات مرتبط بود و یکی از قطب‌های اصلی کسب‌وکار برای صنعت تصویربرداری به شمار می‌رفت.

فوتوکینا در سال‌های اخیر با مشکلات متعددی مواجه شده است. سال ۲۰۱۷ برگزارکنندگان اعلام کردند این نمایشگاه که هر دو سال یکبار برگزار می‌شد، از سال ۲۰۱۸ به یک رویداد سالانه تبدیل می‌شود و تعداد روزهای برگزاری نیز از ۶ به ۴ روز کاهش پیدا کرد.

این نمایشگاه سپتامبر سال ۲۰۱۸ طبق برنامه برگزار شد و برگزارکنندگان تاریخ رویداد بعدی را می ‌۲۰۱۹ اعلام کردند، که البته به خاطر بازه ۷ ماهه بین دو رویداد و عدم توانایی شرکت‌ها در ارائه محصولات جدید، به می ‌۲۰۲۰ موکول شد. شیوع ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰ برگزاری این نمایشگاه را به سال ۲۰۲۲ موکول کرد، اما حالا با بیانیه جدید به نظر می‌رسد چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.

شرکت‌های تولید کننده دوربین تا همین چند سال پیش برای معرفی جدیدترین محصولات خود تا زمان برگزاری نمایشگاه فوتوکینا صبر می‌کردند، اما این رویه مدت‌هاست که از بین رفته و شرکت‌های مطرح مثل سونی، نیکون، کنن و فوجی‌فیلم محصولاتشان را در رویدادهای اختصاصی معرفی می‌کنند. علاوه بر این، نمایشگاه‌های تجاری دیگر مثل CES و IFA به قطب‌های اصلی معرفی جدیدترین محصولات حوزه فناوری از جمله محصولات صنعت تصویربرداری تبدیل شده‌اند.

بنابراین برگزارکنندگان فوتوکینا با توجه به افول بازار دوربین، ظهور نمایشگاه‌های بهتر و همه‌گیری کرونا، تصمیم گرفته‌اند تا این نمایشگاه را تا اطلاع ثانوی تعطیل کنند. احتمال دارد فوتوکینا در چند سال آینده دوباره برگزار شود، ولی با توجه به دلایل ذکر شده احتمال آن بسیار کم است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی