ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

مازراتی‌های برقی در راهند؛ سرنوشت سبز برای اسپرت‌ساز ایتالیایی

قوانین جهانی در حال سوق دادن دولت‌ها و خودروسازان به سمت خودروهای برقی و کنار گذاشتن هرچه بیشتر وسایل نقلیه درون‌سوز است. در همین راستا نیز خودروسازان چاره‌ای جز پذیرش روند برقی شدن نداشته و ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | ۱۴:۱۶

قوانین جهانی در حال سوق دادن دولت‌ها و خودروسازان به سمت خودروهای برقی و کنار گذاشتن هرچه بیشتر وسایل نقلیه درون‌سوز است. در همین راستا نیز خودروسازان چاره‌ای جز پذیرش روند برقی شدن نداشته و در نهایت ناچار به تولید محصولات برقی هستند.

جدیدترین خودروسازی که به صورت غیررسمی اعلام کرده که قصد دارد به گروه تولیدکنندگان محصولات برقی بپیوندد اسپرت‌ساز ایتالیایی یعنی مازراتی است.

طبق اعلام غیررسمی اولین وسیله نقلیه کاملاً برقی مازراتی یک شاسی‌بلند با نام Grecale است که در سال ۲۰۲۱ در نسخه‌های درون‌سوز و هیبریدی عرضه شده و در نهایت در سال ۲۰۲۲ نسخه تمام برقی آن نیز عرضه خواهد شد.

به دنبال Grecale انتظار می‌رود که مدل‌های Gran Turismo و Gran Cabrio نیز در فرم برقی عرضه شوند که البته براساس اخبار غیررسمی تا ۵ سال آینده برقی خواهند شد.

مازراتی

اوایل سال میلادی جاری بود تصاویری از یکی دیگر از محصولات مازراتی با نام Quattroporte منتشر شد. گفته می شود این خودرو در نسخه پلاگین هیبرید در سال ۲۰۲۳ راهی بازار خواهد شد.

مازراتی در کنار جیپ، داج، آلفارومئو و لانچیا متعلق به گروه خودروسازی فیات کرایسلر است. این گروه خودروسازی نسبت به دیگر خودروسازان دیرتر به حوزه محصولات برقی ورود کرد و تا حدی در این خصوص مردد بود.

اوج تلاش مازراتی برای تولید محصولات برقی به سوپراسپرت مدرن MC20 برمیگردد. این خودرو در حال حاضر در نسخه درون‌سوز به صورت رسمی معرفی شده و البته هنوز مشخصات نسخه برقی آن منتشر نشده است. MC20 مجهز به پیشرانه ۳ لیتر V۶ توربوشارژ با قدرت ۶۲۱ اسب‌بخار و گشتاور ۷۲۹ نیوتن‌متر است و می‌تواند در زمان ۲/۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد. گفتنی است نسخه هیبرید این خودرو به مراتب قدرت موتور بالاتری داشته و کارایی بیشتری از خود نشان خواهد داد.

نکته‌ای که در این میان وجود دارد آن است که براساس تحقیقات به عمل آمده آن دسته از محصولات برقی‌ای که از ابتدا در مدل برقی و هیبریدی تولید می‌شوند کارایی بیشتری نسبت به نسخه‌های مجهز به انواع پیشرانه (از جمله پیشرانه درون‌سوز و هیبریدی) داشته و چالش کمتری را برای دارندگان خود ایفا می‌کنند. به همین جهت نیز ممکن است که مازراتی کلا در تعدادی از محصولات خود نسخه‌های درون‌سوز را از خط تولید خارج کرده و تعدادی از محصولات را تنها در نسخه‌های برقی تولید کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۱ آذر ۱۳۹۹

    برقی شدن سرنوشت محتوم صنعت اتومبیل سازیه

    • Sadra.Z
      Sadra.Z | ۱۱ آذر ۱۳۹۹

      کمی شک دارم! ولی حتی اگه اینطوریم باشه، سرنوشتیه که دهه‌ها و شاید یکی-دو قرن باهامون فاصله داره!
      درصورتی که اطلاع ندارین، لازمه بهتون بگم که برقی که میچپونیم تو باتری خودروی برقی، از آسمون نمیباره! قسمت خیلی خیلی عظیم اون هم با کمک سوختای فسیلی تامین میشه! یعنی گسترش بیش‌ازاندازه اتومبیلای برقی، اوضاع بهتر نمیشه که بدترم میشه!!!

      • آریا
        آریا | ۱۲ آذر ۱۳۹۹

        اکثر ایستگاهای شارژ تسلا از انرژی خورشیدی استفاده میکنند . اینکه بعضی نیروگاهها هنوز از انرژی فسیلی برای تولید برق استفده میککند ربطی به تسلا نداره. در اروپا بسیاری از نیرو گاهها یا هسته ای هستند یا سد یا بادی تو ایران هم یا سد هست یا گازی

        • Sadra.Z
          Sadra.Z | ۱۳ آذر ۱۳۹۹

          1)ایستگاه شارژ تسلا از منبع خورشیدی *هم* استفاده میکنه؛ نه فقط خورشیدی!
          2)فعلا ماشینای برقی کمن؛ با توجه به حرف شما، اگه برقی شدن یه سرنوشت مختوم و قطعی باشه، باید همه جا رو ماشین برقی برداره! یعنی افزایش مصرف الکتریسیته، به میزان خیلی خیلی خیلی خیلی زیاد! با همین مصرف کم، شما خودت میگی که دارن عملا از منابع دیگه استفاده میکنن؛ حالا فکر کن اینا چند ده برابر بشه! قطعا نیاز به منابع فسیلی بیشتر میشه.
          3)نیروگاه‌هایی که شما میگین، درسته و هستن و منم نگفتم که برق فقط از سوخت فسیلی به‌دست میاد. لطفا تحقیف بفرمایین که این منابعی که شما میگین، اولا چی میزان از برق رو تولید میکنن، و ثانیا چه منابع دیگری برای ساختشون مصرف میشه و آیا از نظر هزینه، همه کشورا توانایی انجام دادنش رو دارن!؟
          4) اگه شرکتی مثل تسلا و آدمی مثل ماسک واقعا به فکر محیط زیست و منابع طبیعی و اینجور چیزا باشه (و نه جیب مبارکش)، میاد میگه آقا این تکنولوژی فست شارژ من، ایستگاهشم که زدم... شما دوباره‌کاری نکنین! باتریاتونو خوب بسازین، ولی ایستگاه‌های شارژ رو همگانیش کنیم.
          5) من نگفتم سرنوشتی که شما ازش دم میزنی یه روز اتفاق نمیفته؛ میفته! ولی نه به‌زودی و نه طوری که شما مد نظرته که کلا همه‌چی از سر تا ته برقی بشه.

مطالب پیشنهادی