ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمازون برای اولین بار MacOS را به سرویس‌ AWS اضافه کرد

آمازون برای اولین بار سیستم عامل مک او اس را به سرویس‌های وب آمازون (AWS) می‌آورد. مک مینی اپل درون «Elastic Compute Cloud» یا EC2 آمازون در دسترس قرار می‌گیرد و توسعه‌دهندگان می‌توانند روی آن ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

آمازون برای اولین بار سیستم عامل مک او اس را به سرویس‌های وب آمازون (AWS) می‌آورد. مک مینی اپل درون «Elastic Compute Cloud» یا EC2 آمازون در دسترس قرار می‌گیرد و توسعه‌دهندگان می‌توانند روی آن اپ‌های مخصوص آیفون، آیپد و مک را توسعه دهند.

معرفی این سرویس برای توسعه‌دهندگان مزیت‌های زیادی به همراه دارد، چرا که آن‌ها به یک سرویس ابری بزرگ برای اجرای Xcode و ابزارهای «سوئیفت» دسترسی پیدا خواهند کرد و دیگر نیازی به ماشین‌های مک جداگانه برای نگهداری از آن‌ها نخواهند داشت. هزینه ساعتی استفاده از این سرویس جدید برابر ۱.۰۸۳ دلار است که به صورت ثانیه‌ای محاسبه می‌شود.

آمازون برای نسخه ابری مک او اس از کامپیوترهای مک مینی مجهز به پردازنده اینتل استفاده خواهد کرد. هر مک مینی از پردازنده نسل هشتم اینتل Core i7 و ۳۲ گیگابایت رم بهره می‌برد و توسعه‌دهندگان می‌توانند سیستم عامل‌های «موهاوی» و «کاتالینا» را انتخاب کنند.

در آینده سرویس آمازون از سیستم عامل مک او اس «بیگ سور» نیز پشتیبانی خواهد کرد. این کمپانی می‌خواهد سال آینده امکان استفاده از مک مینی جدید مجهز به چیپ اپل M1 را هم برای توسعه‌دهندگان فراهم کند.

از امروز توسعه‌دهندگان در برخی نقاط جهان شامل ایالت‌های «اوهایو»، «اورگن» و «ویرجینیا» آمریکا، ایرلند در اروپا و سنگاپور در آسیا به این سرویس دسترسی پیدا خواهند کرد.

در حالی که پیش از ارائه این سرویس از سوی AWS توسعه‌دهندگان می‌توانستند برای دسترسی ابری به مک او اس به سراغ کمپانی‌هایی مانند «Macstadium» بروند، همیشه ابهاماتی درباره توافقنامه مجوز سیستم عامل از سوی اپل وجود داشت. این کمپانی اخیرا با یک آپدیت برای تواقفنامه مجوز سیستم عامل بیگ سور، چنین موضوعی را واضح‌تر از گذشته کرده است.

هم اکنون می‌توان سخت افزار و نرم افزار اپل را به افراد یا سازمان‌ها برای سرویس‌های توسعه‌دهنده مجاز اجاره داد، البته مدت آن باید حداقل ۲۴ ساعت مداوم باشد. آمازون به این محدودیت ۲۴ ساعته پایبند است و نمی‌توان از نمونه‌های آن به عنوان بخشی از یک «Auto Scaling Group» استفاده کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی