ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

پژو سیتروئن از نظر فنی مالک هولدینگ فیات کرایسلر می‌شود؛ آخرین اخبار از ادغام بزرگ استلانتیس

در حالی که آمریکایی‌ها مشغول گذراندن تعطیلات شکرگذاری بودند، اطلاعات جدیدی از مجوز ادغام دو غول بزرگ خودروسازی یعنی PSA و FCA منتشر شده است . قرار است این ادغام با نام استلانتیس شناخته شود. ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | ۱۶:۴۵

در حالی که آمریکایی‌ها مشغول گذراندن تعطیلات شکرگذاری بودند، اطلاعات جدیدی از مجوز ادغام دو غول بزرگ خودروسازی یعنی PSA و FCA منتشر شده است . قرار است این ادغام با نام استلانتیس شناخته شود.

در نگاه اول ادغام دو شرکت بزرگ خودروسازی چنان آسان به نظر نمی‌رسید (ادغام  احتمالی سایپا و ایران خودرو را در نظر بگیرید!) اما تیم خبری «Automotive News Europe» توانسته از اسناد منتشر شده این ادغام به نکات کلیدی دست پیدا کند که کلیدی ترین آنها حاکمیت طرف فرانسوی یعنی PSA بر طرف آمریکایی-ایتالیایی یعنی FCA است. این مسئله حداقل از نظر حسابداری صادق است.

سند منتشر شده دارای 714 صفحه است و  بخش زیادی از آن به صورت فنی و تخصصی نوشته شده است. با این وجود بخشی از آن به سرمایه گذاران این ادغام پرداخته و اطلاعاتی را در این خصوص به رشته تحریر درآورده است.

در یکی از این بخش ها متن زیر به صورت خلاصه منتشر شده است:

این ادغام با استفاده از روش مالکیت در بخش حسابداری صورت می‌پذیرد. بخش ادغام تجاری، مستلزم شناسایی مالک و متصرف برای رسیدن به اهداف حسابداری است.

حال طبق ارزشیابی های مربوطه و مدیریت دو گروه FCA و PSA برای رسیدن به اهداف حسابداری، گروه PSA نقش مالک و گروه FCA نقش متصرف را خواهد پذیرفت. در نتیجه این ادغام به صورت تملک معکوس شناخته خواهد شد.

درک این بخش در نگاه اول کمی سخت به نظر می‌رسد اما با توجه به اطلاعات دیگر از جمله چینش اولیه اعضای هیئت مدیره مشخص است که اکثریت صندلی‌های از آن گروه PSA خواهد بود. همچنین کارلوس تاوارس به عنوان مدیرعامل فعلی PSA در نقش اولین مدیرعامل گروه بزرگ استلانتیس منصوب خواهد شد.

استلانتیس

طبق شایعات قرار است برخی از برندهای زیر مجموعه این گروه بزرگ از جمله کرایسلر و لانچیا به طور کامل تعطیل شوند و این تصمیم به دلیل افزایش قدرت مالی برخی دیگر از برندهای زیرمجموعه خواهد بود.

نکته مهم در این میان آن است که این ادغام می‌تواند آینده دو شرکت بزرگ خودروسازی کشورمان یعنی سایپا و ایران خودرو را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

پژو و سیتروئن به عنوان شرکای اصلی ایران خودرو و سایپا در حال تبدیل شدن به یک مجموعه چندملیتی هستند که بخش عظیمی از این مجموعه در ایالات متحده آمریکا قرار دارد و احتمالا در صورت لغو شدن تحریم‌ها کشورمان و صنعت خودروسازی امکان حضور مجدد پژو و سیتروئن در ایران وجود خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۲ آذر ۱۳۹۹

    چقدر از این ادغام ها بدم میاد
    کار احمقانه ایه که به لطف گلوبالیستهای احمق ادامه داره

    • Sadra.Z
      Sadra.Z | ۱۳ آذر ۱۳۹۹

      چطور؟ میشه بیشتر توضیح بدین؟

  • Sadra.Z
    Sadra.Z | ۱۱ آذر ۱۳۹۹

    ماشینای Lancia دیگه کیفیت کافی و زیبایی بصری نداشتن! مثلا Delta کجا و ماشینای جدیدشون کجا! تعجبیم نداره که منحل بشن؛ ولی Chrysler واقعا حیفه! دل آدم واسه مدل 300 تنگ میشه!

مطالب پیشنهادی