ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسنپدراگون ۸۸۸ معرفی شد؛ پیشرفت چشمگیر در هوش مصنوعی و 5G

کوالکام رسما از چیپست نسل بعد و پرچمدار اسنپدراگون ۸۸۸ با پیشرفت‌های قابل توجه برای موبایل های پرچمدار سال ۲۰۲۱ رونمایی کرد. اسنپدراگون ۸۸۸ برای اولین بار در بین چیپست‌های پرچمدار سری ۸ از مودم ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۲ آذر ۱۳۹۹ | ۰۹:۲۸

کوالکام رسما از چیپست نسل بعد و پرچمدار اسنپدراگون ۸۸۸ با پیشرفت‌های قابل توجه برای موبایل های پرچمدار سال ۲۰۲۱ رونمایی کرد.

اسنپدراگون ۸۸۸ برای اولین بار در بین چیپست‌های پرچمدار سری ۸ از مودم 5G کاملاً یکپارچه برخوردار است که پیشرفت بزرگی به شمار می‌رود. چیپست سال قبل یعنی اسنپدراگون ۸۶۵ مودم 5G داخلی نداشت و سازندگان مجبور بودند تراشه مودم را به شکل جداگانه درون موبایل قرار دهند که به اشغال فضای بیشتر و مصرف انرژی بیشتر منتهی می‌شود.

اسنپدراگون ۸۸۸ به مودم X60 مجهز شده که کوالکام بهمن ماه سال قبل از آن به عنوان اولین مودم 5G با فناوری ۵ نانومتری رونمایی کرد. این مودم به خاطر بهره مندی از لیتوگرافی ۵ نانومتری، مصرف انرژی کمتری داشته و عملکرد بهتری را در باندهای میلیمتری و زیر ۶ گیگاهرتز شبکه 5G ارائه می‌کند. انتظار می‌رود این مودم شارژدهی موبایل‌ها را حین استفاده از شبکه 5G به طور قابل ملاحظه‌ای بهبود دهد.

اسنپدراگون ۸۸۸ از نسل ششم هوش مصنوعی AI Engine برخوردار بوده و کوالکام وعده پیشرفت و عملکرد قابل توجه آن در وظایف مربوط به هوش مصنوعی را داده است. کوالکام می‌گوید پردازشگر گرافیکی این چیپست یعنی Adreno، «بزرگ‌ترین پیشرفت» را نسبت به پردازشگرهای قبلی این سری داشته و حالا از بازی‌های ۱۴۴ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند و امکان بروزرسانی نرم افزاری آن وجود خواهد داشت. کوالکام برخی از جزئیات این چیپست به ویژه جزئیات مربوط به CPU را در حال حاضر فاش نکرده است.

کوالکام می‌گوید پردازشگر سیگنال تصویر اسنپدراگون ۸۸۸ حالا ۳۵ درصد سریع‌تر شده و عکسبرداری با نرخ تقریباً ۱۲۰ عکس در ثانیه را با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل امکان پذیر می‌کند. به گفته سازنده این پردازشگر تصویر می‌تواند داده‌های تصویری را با سرعت ۲.۷ گیگاپیکسل در هر ثانیه پردازش کند.

کوالکام اضافه می‌کند که پردازنده سیگنال دیجیتال Hexagon را کاملاً از نو طراحی کرده و این پردازنده حالا می‌تواند ۲۶ ترا عملیات محاسباتی در ثانیه (TOPS) را انجام دهد. برای مقایسه اسنپدراگون ۸۶۵ می‌تواند ۱۵ ترا عملیات محاسباتی در ثانیه انجام دهد.

از دیگر قابلیت‌های قابل توجه اسنپدراگون ۸۸۸ می‌توان به پشتیبانی از وای فای 6E (وای فای ۶ گیگاهرتز) و پشتیبانی از بلوتوث ۵.۲ اشاره کرد. شیائومی می‌ ۱۱ جزو اولین موبایل‌ها به چیپست جدید کوالکام مجهز خواهد شد و در ادامه پرچمداران سال ۲۰۲۱ بلک شارک، وان‌پلاس، سونی و بسیاری از شرکت‌های دیگر با آن روانه بازار می‌شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی