ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت سیلزفورس خرید اسلک با مبلغ ۲۷.۷ میلیارد دلار را تایید کرد

چند روز پیش شاهد انتشار گزارشی درباره تصاحب نرم افزار همکاری تیمی مبتنی بر فضای ابری «اسلک» توسط غول رایانش ابری «Salesforce» بودیم که حالا این دو کمپانی آن را تایید کرده‌اند. این قرارداد بزرگترین خرید ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۲ آذر ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۰

چند روز پیش شاهد انتشار گزارشی درباره تصاحب نرم افزار همکاری تیمی مبتنی بر فضای ابری «اسلک» توسط غول رایانش ابری «Salesforce» بودیم که حالا این دو کمپانی آن را تایید کرده‌اند. این قرارداد بزرگترین خرید Salesforce و یکی از مهمترین معاملات در دنیای نرم افزار در سال‌های اخیر محسوب می‌شود.

شرکت Salesforce برای تصاحب اسلک حاضر به پرداخت مبلغ ۲۷.۷ میلیارد دلار شده است. طبق بیانیه این کمپانی و بر اساس مفاد قرارداد،  سهامداران برای هر سهم اسلک ۲۶.۷۹ دلار پول نقد و ۰.۰۷۷۶ سهم از سهام Saleforce دریافت خواهند کرد که ارزش کلی این کمپانی را به ۲۷.۷ میلیارد دلار می‌رساند.

مدیرعامل Salesforce، «مارک بنیوف» اعلام کرده:

«استورات و تیمش یکی از دوست‌داشتنی‌ترین پلتفرم‌ها در تاریخ نرم افزار را به همراه یک اکوسیستم خارق‌العاده خلق کرده‌اند. Salesforce و اسلک با یکدیگر آینده این نرم افزار سازمانی را شکل می‌دهند و نحوه کار در دنیای دیجیتال از هرجای دنیا را متحول می‌کنند. پس از انجام این معامله، بسیار خوشحال می‌شوم به اسلک برای پیوستن به Salesforce خوش‌آمد بگویم.»

اسلک

مدیرعامل اسلک، «استوارت باترفیلد» گفته:

«Salesforce یک انقلاب در دنیای ابری را آغاز کرد و دو دهه بعد از آن، ما همچنان در حال استفاده از توانایی‌های آن برای متحول کردن نحوه انجام کارهای خود هستیم. همکاری ما با یکدیگر باعث ایجاد یک فرصت عظیم می‌شود. از آنجایی که نقش نرم افزار در عملکرد سازمان‌ها هر روز مهم‌تر می‌شود، ما به دنبال کاهش پیچیدگی، افزایش قدرت و انعطاف‌پذیری و در نهایت درجه بالاتری از همسویی و عملکرد سازمانی هستیم. شخصا باور دارم که چنین قراردادی استراتژیک‌ترین همکاری در تاریخ نرم افزار است.»

اسلک یکی از بزرگترین نرم‌افزارهای همکاری مبتنی بر فضای ابری است که در اکتبر سال گذشته میلادی روزانه بیش از ۱۲ میلیون کاربر فعال داشت. در حالی که این کمپانی تعداد کاربران کنونی خود را اعلام نکرده، انتظار می‌رود این رقم فراتر رفته باشد. ارزش بازار این شرکت نزدیک به ۲۵ میلیارد دلار است.

با وجود عملکرد مناسب اسلک، این شرکت در سال‌های گذشته با رقابت شدیدی مواجه شده که برای مثال می‌توان به مایکروسافت تیمز اشاره کرد. این کمپانی پس از عرضه عمومی سهامش در آوریل ۲۰۱۹ نزدیک به نیمی از ارزش بازار خود را از دست داد و با وجود افزایش دورکاری ناشی از شیوع ویروس کرونا نتوانسته در آخرین گزارش مالی خود به سوددهی برسد.

Salesforce نیز در بازار چندین رقیب دارد که یکی از بزرگترین آن‌ها مایکروسافت است. این کمپانی ارزشی برابر ۲۲۰ میلیارد دلار دارد و یکی از بزرگترین کمپانی‌های نرم افزاری در جهان محسوب می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی