ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

شکست تسلا مدل 3 از فولکس واگن برقی ID.3 در بازار خودروی اروپا

بازار خودروی اروپا به علت قرنطینه‌های سرتاسری با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و فروش کلی ماه اکتبر به نسبت سال قبل با 7 درصد کاهش به 1.13 میلیون دستگاه رسیده است. با ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۲ آذر ۱۳۹۹ | ۱۶:۴۵

بازار خودروی اروپا به علت قرنطینه‌های سرتاسری با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و فروش کلی ماه اکتبر به نسبت سال قبل با 7 درصد کاهش به 1.13 میلیون دستگاه رسیده است.

با این وجود اما فروش وسایل نقلیه مجهز به قوای محرکه برقی (هیبرید پلاگ این، هیبریدی و تمام برقی) با 153 درصد افزایش به نسبت سال قبل به 302.587 دستگاه رسیده است و همچنان به نسبت فروش خودروهای دیزلی دست بالا را دارد. می‌توان اینطور بیان کرد که شرکت‌های بزرگ خودروسازی در حال جایگزینی محصولات دیزلی با خودروهای مجهز به قوای محرکه برقی هستند.

فروش خودروهای تمام برقی به صورت جداگانه با رشد 197 درصدی به 71.800 دستگاه افزایش پیدا کرده است.

تا ماه قبل تسلا مدل 3 پر فروش ترین خودروی برقی اروپا شناخته می‌شد اما از ماه اکتبر این عنوان به فولکس واگن ID.3 خواهد رسید.

فولکس واگن ID.3 در ماه اکتبر توانسته 10.590 دستگاه در 27 بازار اروپایی به فروش برساند. رتبه بعدی در اختیار رنو زویی با فروش 9778 دستگاه است.

در رتبه سوم نیز هیوندای کونا الکتریکی با فروش 5261 دستگاهی قرار دارد و خبری از حضور تسلا مدل 3 در سه جایگاه نخست نیست و این خودرو دیگر پر فروش ترین خودروی برقی اروپا نیست.

در حال حاضر فولکس واگن به عنوان شرکت پرچمدار در زمینه ساخت و تولید محصولات برقی به شمار می‌رود و تا 25 درصد از بازار خودروهای برقی سبک و 29 درصد خودروهای برقی معمولی را در اختیار دارد.

البته ارقام مذکور به لطف زیرمجموعه های زیاد شرکت فولکس واگن ممکن شده است.

پر فروش ترین خودروی برقی

تحلیلگران موسسه «JATO Dynamics» اعتقاد دارند که تقاضای بازار برای خودروهایی مانند تسلا مدل 3 و فولکس واگن ID.3 نشان‌دهنده اشتیاق مردم به محصولات به روز برقی است.

در حال حاضر اکثر محصولات به روز مجهز به سیستم نیمه هیبریدی موسوم به 48V هستند که جایگزین سیستم دینام خودرو خواهد شد و در نمونه های پیشرفته تر امکان محول سازی حرکت به سمت عقب و پارک کردن خودرو تنها با اتکا به موتور برقی نیز میسر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mohammad Ghaoori
    Mohammad Ghaoori | ۱۳ آذر ۱۳۹۹

    جداول همه ناقص هستند

مطالب پیشنهادی