ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آزمایش مقاومت آیفون ۱۲ در برابر آب تا عمق ۲۰ متری [تماشا کنید]

یکی از وب سایت‌های تکنولوژی آزمایش مقاومت آیفون ۱۲ در برابر نفوذ آب را انجام داد و آن را به کمک پهپاد زیرآبی تا عمق ۲۰ متری برد. وب‌سایت CNet آیفون ۱۲ را روی یک ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۲ آذر ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

یکی از وب سایت‌های تکنولوژی آزمایش مقاومت آیفون ۱۲ در برابر نفوذ آب را انجام داد و آن را به کمک پهپاد زیرآبی تا عمق ۲۰ متری برد.

وب‌سایت CNet آیفون ۱۲ را روی یک پهپاد زیردریایی با قابلیت رفتن تا عمق ۳۰۰ متر نصب کرد و آن را در دریاچه «تاهو» در ایالت نوادا غوطه ور ساخت. در آزمایش اول قرار شد ادعای اپل در مورد مقاومت آیفون ۱۲ در برابر نفوذ آب به مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۶ متری آزمایش شود، بنابراین آیفون ۱۲ به مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۶ متری با دمای ۱۱ درجه سانتی گراد قرار گرفت. همانطور که پیش‌بینی می‌شد نمایشگر لمسی، دوربین‌ها و دکمه‌ها بدون مشکل کار کردند ولی خروجی اسپیکرها کمی نسبت به قبل بم شد.

در آزمایش دوم، آیفون ۱۲ به مدت ۴۰ دقیقه در عمق ۲۰ متری آب با دمای ۱۰ درجه سانتی گراد قرار گرفت. آیفون از این آزمایش نیز سربلند بیرون آمد و نمایشگر لمسی، دکمه‌های ولوم و پاور و دوربین‌ها بدون مشکل کار کردند. خروجی اسپیکر همچنان مثل قبل کمی بم بود ولی صداها کاملاً قابل فهم بودند.

پس از آزمایش‌های فوق، آیفون ۱۲ برای خشک شدن به مدت ۷۲ ساعت خاموش شد. پس از این مدت  اما مشکل مه گرفتگی در دوربین‌های سلفی و پشتی مشاهده شد. علاوه بر این پس از روشن کردن آیفون پیغام عیب‌یابی یا همان Diagnostics روی نمایشگر ظاهر شد و امکان بستن آن وجود نداشت.

به گفته CNet ادعای پشتیبانی آیفون ۱۲ از گواهی IP68 کاملاً صحیح است، ولی این گوشی نیز مثل دیگر وسایل برقی تا حدی در برابر نفوذ آب مقاومت می‌کند و طبق توصیه اپل نباید به هیچ عنوان آن را آگاهانه در آب‌های عمیق و سرد غوطه ور ساخت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی