ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسپاتیفای با میزبانی از حدود ۲ میلیون پادکست در این حوزه حرف اول را می‌زند

ظاهرا خرید بیش از ۱۰۰ میلیون دلاری «Anchor» از سوی اسپاتیفای استراتژی مناسبی بوده چرا که این پلتفرم برای ساخت ۸۰ درصد پادکست‌های جدید آن در سال جاری میلادی مورد استفاده قرار گرفته و به ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۲ آذر ۱۳۹۹ | ۲۳:۳۰

ظاهرا خرید بیش از ۱۰۰ میلیون دلاری «Anchor» از سوی اسپاتیفای استراتژی مناسبی بوده چرا که این پلتفرم برای ساخت ۸۰ درصد پادکست‌های جدید آن در سال جاری میلادی مورد استفاده قرار گرفته و به حکمرانی مالک خود کمک کرده است.

در حالت کلی ۷۰ درصد پادکست‌ها یا ۱.۳ میلیون از ۱.۹ میلیون پادکست اسپاتیفای با استفاده از Anchor ساخته شده‌اند. علاوه بر افزایش تولید، افراد بیش از گذشته به پادکست‌ها گوش می‌دهند. طبق اعلام اسپاتیفای، پادکست‌های این پلتفرم بیش از هر میزبان یا توزیع‌کننده شخص ثالث دیگری روی این سرویس استریم موسیقی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این اظهارنظر از سوی اسپاتیفای تا حدودی تعجب‌برانگیز است چرا که شبکه‌های بزرگی مانند «NPR» و «نیویورک تایمز» تمام پادکست‌های خود را از طریق اسپاتیفای به گوش مخاطبین خود می‌رسانند. با قرارگیری بیش از یک میلیون پادکست با Anchor روی اسپاتیفای، مدت زمان گوش دادن به پادکست‌ها در حال افزایش است، حتی اگر آن‌ها برای شمار کمی از افراد یا طرفداران اختصاصی تولید شوند.

مدیر بخش پادکست اسپاتیفای به نام «مایک میگنانو» می‌گوید:

«ما احساس می‌کنیم  تمام مردم در دنیا که می‌خواهند حرفی بزنند یا ایده خود را به اشتراک بگذارند یا اینکه صدایشان شنیده شود، پادکست‌های بسیار بیشتری در یک یا دو سال آینده تولید خواهند کرد.»

اسپاتیفای

طبق اعلام این سرویس استریم موسیقی، Anchor از نظر تعداد پادکست‌ها در سال ۲۰۲۰ در پنج کشور شامل ایالات متحده آمریکا، برزیل، اندونزی، مکزیک و بریتانیا در صدر قرار گرفته است. در این میان بیشترین رشد مربوط به کشورهای هند، مکزیک، برزیل، آرژانتین و اندونزی می‌شود. تقریبا ماهانه ۴۰ هزار پادکست از طریق Anchor در هند ساخت شده‌اند و ماهانه رشد ۲۲ درصدی را تجربه کرده‌اند.

با وجود رشد تولید پادکست، بسیاری از آن‌ها همچنان درآمدی ندارند یا اینکه در این مسیر اسپاتیفای به آن‌ها کمکی نمی‌کند. هرچند Anchor به صورت خودکار درون محتوای کاربران تبلیغات قرار می‌دهد و از درآمدزایی پشتیبانی می‌کند، اما چنین قابلیتی تنها در اختیار کاربران آمریکایی قرار دارد.

اسپاتیفای به پیشروی خود در بازار پادکست‌ها ادامه می‌دهد و امسال دو کمپانی میزبان پادکست دیگر به نام‌های «The Ringer» و «مگافون» را خریداری کرد. این سرویس استریم موسیقی می‌خواهد در آینده هم در این بخش از بازار حکمرانی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی