ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گروه مدافع کاربران اپل را به خاطر کند کردن آیفون در ۴ کشور به دادگاه می‌کشاند

موضوع کاهش عمدی سرعت گوشی‌های آیفون قدیمی هنوز تمام نشده و کوپرتینونشین‌ها بار دیگر باید پاسخگو باشند. سازمان دفاع از حقوق مصرف کنندگان «Euroconsumer» در دو کشور بلژیک و اسپانیا از اپل شکایت کرده و ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۲ آذر ۱۳۹۹ | ۲۱:۳۰

موضوع کاهش عمدی سرعت گوشی‌های آیفون قدیمی هنوز تمام نشده و کوپرتینونشین‌ها بار دیگر باید پاسخگو باشند. سازمان دفاع از حقوق مصرف کنندگان «Euroconsumer» در دو کشور بلژیک و اسپانیا از اپل شکایت کرده و قصد دارد همین کار را در ایتالیا و پرتغال دنبال کند.

این سازمان با اشاره به جریمه 500 میلیون دلاری اپل در آمریکا خواستار اتخاذ رویه مشابهی برای کاربران در اروپا شده و در پی جریمه 180 میلیون یورویی اپل است.

«الز براگمن» ریاست شورای سیاست‌گذاری و اجرای قوانین این اتحادیه گفت:

«اپل با علم به اینکه بروزرسانی سیستم عامل باعث کند شدن گوشی می‌شود و برای پنهان کردن مشکل باتری بروزرسانی را منتشر کرد»

چند سال قبل اپل به کاهش عمدی سرعت آیفون‌های قدیمی متهم شد و اسفندماه سال گذشته پرداخت جریمه 500 میلیون دلاری را پذیرفت. در آن مقطع زمانی مشخص شد که کوپرتینویی‌ها به ازای هر گوشی آیفون باید 25 دلار با نظر قاضی به مصرف کنندگان آمریکایی غرامت بپردازند.

قضیه به همین جا ختم نشد و تیرماه امسال نیز پنج کشور دیگر خواهان افزایش 2.7 برابری جریمه اپل برای کاهش سرعت آیفون شدند.

 

سال گذشته شکایت گروهی علیه اپل باعث شد این شرکت به دلیل عدم شفافیت از کاربران عذرخواهی کند. براساس گزارش اتحادیه حمایت از مصرف کنندگان در اروپا، در حدود سه میلیون گوشی آیفون مدل‌های آیفون 6، آیفون 7 و آیفون SE در بلژیک، ایتالیا، پرتغال و اسپانیا فروخته شده است که به نظر می‌رسد اکثر آنها با مشکل افت سرعت عملکرد روبرو شده‌اند.

برخی کاربران ادعا می‌کنند نمی‌توانند با گوشی‌های آیفون خود به راحتی کار کنند و به همین دلیل مجبور هستند گوشی جدیدی خریداری کنند.

مردادماه امسال، وکلای اپل طی نامه‌ای به این اتحادیه اعلام کردند که این ادعاها از نظر حقوقی نادرست است. اپل ادعا می‌کند که قصد نداشته مشتریان را مجبور به خرید گوشی آیفون جدیدی کند.

اپل در بیانیه‌ای به فایننشال تایمز گفت:

«یکی از اهداف ما تولید محصولاتی است که مشتریان‌مان آنها را دوست داشته باشند. طول عمر بیشتر محصول یکی از موضوعات مهمی است که به آن توجه می‌کنیم.»

ایتالیا اخیرا به همین دلیل اپل را به پراخت ۱۰ میلیون یورو جریمه محکوم کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • mehrdad110
    mehrdad110 | ۱۳ آذر ۱۳۹۹

    خداوکیلی مخاطب های از خود گذشته ای دارین که همین دو تا کامنتو میذارن ? ?

  • mehrdad110
    mehrdad110 | ۱۳ آذر ۱۳۹۹

    یه سوال از دیجیاتو؟ میدونین چرا کامنت کم میاد زیر مطالبتون؟ چون سخته! ورود و کپچا و... بعد میره تو پروفایل و میگه آواتار عوض کن و تازه بعد از ذخیره بازم نمیاد صفحه ای که بودی، بعدش باز باید بیخیال رو بزنیم، بعدش تازه میره صفحه اصلی حالا باید ده دقیقه بگردیم اصلا کجا بودیم! از همه اش بدتر اینه که یه سیستم نداره مثلا برا یک هفته وارد سایت بمونی، ببندی دوباره باز کنی مجدد ورود و داستان!!

  • Ezzat
    Ezzat | ۱۲ آذر ۱۳۹۹

    سود بیشتر، یکی از موضوعات مهمی است که اپل به آن توجه میکند.

    • mehrdad110
      mehrdad110 | ۱۳ آذر ۱۳۹۹

      سود بیتشر تنها موضوع مهم برای اپل ه

مطالب پیشنهادی