ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوشی‌هایی با دوربین چهارگانه بیشترین محبوبیت را بین کاربران دارند

طی یک سال گذشته، گوشی‌های هوشمند متعددی با بهره‌مندی از دوربین چندگانه به بازار معرفی شده‌‌اند. براساس گزارش آژانس تحقیقاتی «Omdia» ، گوشی‌هایی با دوربین چهارگانه از محبوبیت بیشتری در بین کاربران نسبت به گوشی‌هایی ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۲ آذر ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

طی یک سال گذشته، گوشی‌های هوشمند متعددی با بهره‌مندی از دوربین چندگانه به بازار معرفی شده‌‌اند. براساس گزارش آژانس تحقیقاتی «Omdia» ، گوشی‌هایی با دوربین چهارگانه از محبوبیت بیشتری در بین کاربران نسبت به گوشی‌هایی با دوربین سه گانه برخوردار هستند.

با افزایش تعداد لنزها و حسگرها، امکان تصویربرداری با کیفیت بالاتری برای کاربران فراهم می‌شود. Omdia می‌گوید در حال حاضر حتی اکثر گوشی‌های میان رده و اقتصادی نیز با دوربین چند گانه معرفی می‌شوند و تعداد بیشتر دوربین به موضوعی عادی تبدیل شده و دیگر جزو مزایای رقابتی در نظر گرفته نمی‌شود.

گزارش آماری Omdia نشان می‌دهد از اواخر سال 2018 به تدریج بر تعداد گوشی‌های هوشمند با دوربین چهارگانه افزوده شده است و برعکس از آن زمان تاکنون تعداد گوشی‌های کمتری با دوربین تکی در پنل پشتی به بازار عرضه شده‌اند.

معمولا در گوشی‌های هوشمند میان رده و اقتصادی با دوربین چهارگانه، درکنار دوربین اصلی، حسگرهای ماکرو و تشخیص عمق هم به ماژول دوربین اضافه می‌شود. در این گوشی‌ها عموما یکی از دوربین‌ها از نوع فوق عریض است.

در سه ماهه سوم 2020، تقریبا در حدود 60 درصد گوشی‌های هوشمندی که به بازار عرضه شدند از دوربین چهارگانه بهره برده‌اند. ریلمی یکی از شرکت‌هایی است که گوشی تک دوربین به بازار عرضه نکرده است و کلا تولید چنین گوشی‌هایی را متوقف کرده است.

در گزارش تهیه شده توسط Omdia، تعداد دوربین‌های تعبیه شده در گوشی‌های هوشمند شیائومی، ریلمی، اوپو، هواوی، ویوو، سامسونگ و اپل در فصل سوم 2020 به صورت نمودار آماری مشخص شده است.

گزارش Omdia نشان می‌دهد که از شرکت‌های ذکر شده، اپل تنها شرکتی بوده که در این فصل گوشی با بهره‌مندی از چهار دوربین به بازار عرضه نکرده است. کوپرتینویی‌ها آیفون SE 2020 را دوربین تکی رونمایی کردند. این در حالی است که بیش از 80 درصد گوشی‌های هوشمند شیائومی با بیش از یک دوربین در سه ماهه سوم سال جاری میلادی در دسترس کاربران قرار گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • محمد جواد
    محمد جواد | ۱۳ آذر ۱۳۹۹

    یه فکری هم به حال کسایی مثل من کنن که گوشی قوی ولی با یک دوربین میخوان.

مطالب پیشنهادی