ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپلیکیشن دویدن
نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: هفت اپلیکیشن کاربردی برای ورزش و دویدن

قرنطینه‌های اجباری تا حالا پیامدهای زیادی داشته ولی تصور می‌کنم محسوس‌ترین‌شان، اضافه وزن باشد. حالا که بسیاری از مردم به خاطر کرونا خانه‌نشین شده‌اند و تحرک‌ها کمتر شده، طبیعی است که عقربه ترازوها اعداد نگران‌کننده‌ای ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۰

قرنطینه‌های اجباری تا حالا پیامدهای زیادی داشته ولی تصور می‌کنم محسوس‌ترین‌شان، اضافه وزن باشد. حالا که بسیاری از مردم به خاطر کرونا خانه‌نشین شده‌اند و تحرک‌ها کمتر شده، طبیعی است که عقربه ترازوها اعداد نگران‌کننده‌ای را نشان بدهند.

اگر نمی‌خواهید دچار اضافه وزن شوید، طبیعتا باید ورزش کنید و دویدن یکی از مؤثرترین ورزش‌هایی است که این روزها می‌توانید انجامش بدهید. خوشبختانه اپلیکیشن‌هایی طراحی شده‌اند که ضمن تشویق شما به دویدن، آمار و ارقام ورزش‌ را هم به شما ارائه می‌کنند، یاد می‌دهند که چطور اصولی بدوید و چطور تغذیه مناسبی برای رسیدن به وزن ایده‌آل داشته باشید.

در این مقاله جعبه ابزار هفت اپلیکیشن دویدن را به شما معرفی می‌کنیم که بیشتر از سایر اپ‌ها در میان کاربران مطرح شده‌اند.

Endomondo

اپلیکیشن دویدن

اندوموندو یکی از قدیمی‌های اپ‌های رانینگ و جزو پرامکانات‌ترین آن‌هاست. از جمله قابلیت‌های این اپلیکیشن می‌توان به پایش ورزش و آنالیز روزانه، پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از پوشیدنی‌های دیجیتالی، چالش‌های ورزشی و امکانات بسیار خوب اجتماعی اشاره کرد.

اندوموندو در اصل برای دویدن طراحی شده اما برای انجام حرکات ورزشی در خانه یا باشگاه هم می‌توانید رویش حساب باز کنید. بنابراین بیشترین کاربرد این اپلیکیشن را ورزشکاران حرفه‌ای احساس خواهند کرد. پشتیبانی از اپلیکیشن‌های ورزشی دیگر مثل MyFitnessPal و گوگل فیت و سازگاری با Wear OS و WatchOS و پوشیدنی‌های سامسونگ هم باعث شده که بسیاری به سراغ این اپلیکیشن بروند.

البته باید حواستان باشد که حق اشتراک اندوموندو در مقایسه با رقبایش کمی بالاتر است.

Endomondo

Endomondo

سازنده: Endomondo قیمت: رایگان (با پرداخت درون‌برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 335 / 17 مگابایت زبان:

Nike Run Club

اپلیکیشن دویدن

اپلیکیشن دویدن برند نام آشنای نایکی هم رایگان است و هم غنی از نظر امکانات. قابلیت‌های این اپ شامل پایشگر دویدن، هم به صورت مسافتی و هم به شکل زمانی است. ضمنا شما با چالش‌های هفتگی و ماهانه هم مواجه می‌شوید که همیشه انگیزه‌تان را برای ورزش بالا نگه دارند.

نایکی ران کلاب در ازای ورزش کردن و دویدن، به شما پاداش و امتیاز می‌دهد و با کسب امتیاز در جدول رده‌بندی بالاتر می‌روید. در این صورت از مقایسه آمارتان با دیگران فضای رقابتی سالمی را هم تجربه خواهید کرد.

اپلیکیشن دویدن نایکی چیزهایی مثل مسافت، تعداد قدم‌ها، زمان ورزش و کالری‌هایی که برای دویدن سوزانده‌اید را جزء به جزء به شما اعلام می‌کند تا با تکیه بر این آمار بتوانید بهترین برنامه دویدن را برای خودتان بچینید.

Nike Run Club

Nike Run Club

سازنده: Nike, Inc قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 227 / 83 مگابایت زبان:

Runkeeper

اپلیکیشن دویدن

اسم ران‌کیپر همیشه در بالای جدول اپلیکیشن‌های دویدن قرار می‌گیرد و دلیلش هم ساده است: دقت این اپ بسیار بالاست و کم اشتباه کار می‌کند. انواع و اقسام تمرینات ورزشی، ابزار متنوع برای پایش ورزش، گزارشات پیشرفت خیلی خوب و پشتیبانی از انواع پوشیدنی‌های هوشمند (از جمله ساعت‌های گارمین و دیوایس‌های بلوتوثی متفرقه) جزو امکانات خوب و مثبت ران کیپر به شمار می‌روند.

نسخه رایگان اپلیکیشن امکان پایش دویدن و ارائه آمار ورزش را در خود دارد. اما اگر بخواهید از کلیه امکانات لذت برده و تجربه کاملی از اپلیکیشن داشته باشید باید به کاربران حق اشتراک‌پرداز ران‌کیپر بپیوندید.

Runkeeper

Runkeeper

سازنده: .FitnessKeeper, Inc قیمت: رایگان (با پرداخت درون‌برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 164 / 62 مگابایت زبان:

Runtastic by adidas

اپلیکیشن دویدن

رانتستیک همیشه باکیفیت‌ترین محصولات ورزشی را می‌ساخته و حالا پس از خریداری شدن توسط آدیداس هم خوشبختانه اوضاع تغییری نکرده. اپلیکیشن رانینگ رانتستیک غنی‌ترین امکاناتی که از یک اپلیکیشن دویدن انتظار دارید را به شما ارائه می‌کند.

پایش دویدن، راهنمای صوتی زنده، امکان تعیین اهداف، پشتیبانی از انواع پوشیدنی‌های هوشمند و سازگاری و ارتباط با سایر اپ‌های مشابه از جمله این ویژگی‌هاست. البته بخشی از کاربران از شیوه‌های غیر متداول این اپلیکیشن برای گرفتن حق اشتراک رضایت ندارند.

با این وجود ویژگی‌های خوبی در اپلیکیشن هست که شما را ترغیب به ادامه استفاده از آن بکند.

adidas Running

adidas Running

سازنده: adidas Running قیمت: رایگان (با پرداخت درون‌برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 210 مگابایت زبان:

!Zombies, Run

اپلیکیشن دویدن

!Zombies, Run در اصل یک بازیست تا یک اپلیکیشن ورزشی، ولی واقعا انگیزه فوق‌العاده‌ای برای دویدن به شما می‌دهد. روند کار به این صورت است که باید هدفون را در گوشتان بگذارید و شروع به دویدن کنید. اپلیکیشن داستانی را برایتان تعریف می‌کند، داستانی که تهش می‌رسد به حمله زامبی‌ها و این که فاصله زیادی با شما ندارند.

حالا همین موضوع، یعنی ترس از حمله زامبی‌ها و افکت‌های صوتی که در گوشتان می‌شنوید به انگیزه‌ای تبدیل می‌شود که با نهایت توانتان بدوید و از دست زامبی‌ها فرار کنید! اپلیکیشن بیشتر از 200 داستان برای روایت دارد، بنابراین تا مدت‌های زیادی می‌توانید به دویدن با آن‌ها مشغول باشید.

توضیح دادن عملکرد چنین اپی سخت است. بنابراین شاید بهتر باشد که خودتان نصبش کنید و از تجربه آن لذت ببرید.

!Zombies, Run

!Zombies, Run

سازنده: Six to Start قیمت: رایگان (با پرداخت درون‌برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 485 / 363 مگابایت زبان:

Google Fit

اپلیکیشن دویدن

گوگل فیت در نسخه‌های اولیه به شدت اعصاب‌خرد‌کن و ناکارآمد بود به طوری که بعضی‌ کاربران در همان دوران به کل کنارش گذاشتند. اما اخیرا، خصوصا در سال 2020 آپدیت‌های بسیار خوبی برای اپ منتشر شده که باعث شده‌اند تجربه کار با آن بهتر از گذشته باشد.

نکته اول اینکه گوگل فیت کاملا رایگان است. در درجات بعدی می‌توان به پایش بسیاری از کارها مثل ورزش و کالری‌های سوزانده شده و ... اشاره کرد و اینکه اپلیکیشن سازگاری بسیار خوبی با محصولات ورزشی دیگر مثل استراوا و نایکی و ران‌کیپر و امثالهم دارد.

هر چند رایگان بودن اپلیکیشن سبب شده که از منظر امکانات به پای رقبای بزرگی مثل رانتستیک و ران‌کیپر نرسد. با این وجود خیلی به یک اپ غیر پولی نمی‌توان خرده گرفت.

Google Fit

Google Fit

سازنده: Google LLC قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 304 / 13 مگابایت زبان:

Strava

اپلیکیشن دویدن

استراوا فقط در پلی استور بیشتر از 10 میلیون نصب فعال دارد و همیشه جزو برترین اپ‌های رانینگ مطرح بوده. نکته خوب استراوا طیف گسترده‌ای از ورزش‌هاست که به غیر از دویدن در فضای باز مورد پایش قرار می‌دهد، که از جمله آن‌ها می‌شود به کوهنوردی و دوچرخه‌سواری و اسکی و قایق‌سواری و حتی دویدن در فضاهای سربسته (مثلا روی تردمیل) اشاره کرد.

استراوا رابط کاربری خوب و سرراستی دارد و با اپلیکیشن‌های سلامتی تبادل دیتای آسانی انجام می‌دهد. شبکه اجتماعی اپلیکیشن هم یکی از جاذبه‌هایش به شمار می‌آید که در آن می‌توانید با ورزشکاران دیگری که با هم یک جا ورزش می‌کنید آشنا شده و ارتباط بگیرید.

Strava

Strava

سازنده: .Strava, Inc قیمت: رایگان (با پرداخت درون‌برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 135 / 21 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mohsen Asadi
    Mohsen Asadi | ۱۴ آذر ۱۳۹۹

    لیست از اخر به اول باید باشه

مطالب پیشنهادی