ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مینگ‌-چی کو: اپل از ۲ مدل مک‌بوک با طراحی جدید و نمایشگر mini-LED رونمایی می‌کند

تاکنون خبرهای مختلفی در مورد تصمیم اپل مبنی بر عرضه آیپد و مک بوک با نمایشگر مینی LED منتشر شده است. «مینگ-چی کو» تحلیلگر معروف این شرکت می‌گوید کوپرتینونشین‌ها قصد دارند دو مدل مک بوک ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۰

تاکنون خبرهای مختلفی در مورد تصمیم اپل مبنی بر عرضه آیپد و مک بوک با نمایشگر مینی LED منتشر شده است. «مینگ-چی کو» تحلیلگر معروف این شرکت می‌گوید کوپرتینونشین‌ها قصد دارند دو مدل مک بوک جدید با نمایشگر مینی LED به بازار عرضه کنند. ظاهرا همین استراتژی برای آیپدهای اپل نیز درنظر گرفته شده است.

براساس یادداشت منتشر شده از سوی مینگ-چی کو، به نظر می‌رسد مک بوک ایر اقتصادی و مک بوک پرو 13 اینچی بازطراحی شده، نخستین اعضای خانواده مک بوک اپل باشند که با فناوری جدید نمایشگر در دسترس کاربران قرار می‌گیرند.

تحلیلگر اپل علاوه بر اشاره به دو مدل مک بوک جدید، می‌گوید کوپرتینویی‌ها همین رویکرد را در مورد آیپد نیز در پیش خواهند گرفت. اما با توجه به اینکه مک‌بوک‌های اپل از چیپست قدرتمند M1 بهره می‌برند، به احتمال بسیار بالا نخستین محصولاتی هستند که با فناوری جدید نمایشگر معرفی خواهند شد.

از سوی دیگر مینگ-چی کو پیش بینی می‌کند که اپل میزان عرضه مک بوک‌های خود را طی سه سال آینده 100 درصد افزایش خواهد داد. وی در گزارش خود ادعا می‌‌کند که اپل سفارش‌ نمایشگر مینی LED‌ را برای سال 2021 در حدود 350 درصد و برای سال 2022 در حدود 450 درصد افزایش می‌‌دهد.

در نتیجه میزان عرضه دستگاه‌هایی با نمایشگر مینی LED در سال آینده میلادی به 10-12 میلیون و برای سال 2022 به 25-28 میلیون دستگاه خواهد رسید.

انتظار می‌رود «Epistar» در حدود 90 درصد سهم بازار پنل مینی LED را از آن خود کند. این رقم تقریبا معادل نیاز اپل به پنل مینی LED است. به نظر می‌رسد تنها مشتری شرکت Epistar، کوپرتینونشین‌ها نیستند؛ بلکه شرکت‌های دیگری نیز برای تلویزیون‌های LED،‌ نوت‌بوک‌، تبلت، نمایشگرهای داخل خودرو و سایر محصولات احتمالا به این شرکت سفارش پنل خواهند داد.

مینگ-چی کو علاوه بر پیش‌بینی تصمیم اپل در مورد مک بوک و آیپد به بهره‌مندی از پنل مینی LED، در گزارش خود به این موضوع نیز اشاره کرده که کوپرتینویی‌ها با توجه به فراگیر شدن شارژرهای «Power Delivery» برای دستگاه‌های اندرویدی قصد دارند سال آینده میلادی سه مدل شارژر جدید به بازار عرضه کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی