ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کنده شدن پوست گوگل پیکسل ۵ در تست مقاومت [تماشا کنید]

«زک نلسون» از کانال یوتیوبی «JerryRigEverything» این بار گوشی هوشمند پیکسل 5 گوگل را از نظر مقاومت در برابر خراش و خمش مورد بررسی قرار داده است. در نگاه اول به نظر می‌رسد به غیر ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | ۰۹:۴۳

«زک نلسون» از کانال یوتیوبی «JerryRigEverything» این بار گوشی هوشمند پیکسل 5 گوگل را از نظر مقاومت در برابر خراش و خمش مورد بررسی قرار داده است.

در نگاه اول به نظر می‌رسد به غیر از دکمه پاور، بقیه قسمت‌های گوشی هوشمند پیکسل 5 غیر فلزی است اما مشخصات دستگاه روی کاغذ خبر از گوشی با بدنه صد در صد آلومینیومی می‌دهد. زک نلسون هم در ویدیو مذکور قصد بررسی همین موضوع را دارد.

همانطور که در ویدیو می‌بینید زیر لایه به ظاهر پلاستیکی، فلز قرار دارد. در واقع جنس بدنه پیکسل 5 از آلیاژی مخصوص است که گوگل آنرا آلیاژی پلاستیکی را «bio resin» نامگذاری کرده است

زک نلسون برای نشان دادن لایه فلزی پنهان شده زیر بدنه ظاهرا پلاستیکی، خراش‌های عمیقی روی بدنه دستگاه ایجاد می‌کند.

سیم پیچ مربوط به شارژ بی‌سیم دستگاه نیز در زیر لایه پلاستیکی بدنه قرار گرفته است. با ایجاد خراش‌هایی عمیق در پنل پشتی دستگاه و برداشتن لایه اولیه پلاستیکی، سیم پیچ مربوط به شارژ بی‌سیم در ویدیو به خوبی دیده می‌شود.

همان‌طور که در ویدیوی تست مقاومت پیکسل 5 در برابر خراشیدگی مشاهده می‌کنید؛ روی نمایشگر این گوشی هوشمند با بهره‌مندی از پوشش محافظ گوریلا گلس 6، در سطح 6 از مقیاس سختی «موز» (Mohs) خط می‌افتد و در سطح 7 شیارهای عمیق‌تری روی نمایشگر دستگاه ایجاد می‌شود.

در ادامه تست زک نلسون نشان می‌دهد که باتری و گوشی در حدود یک ساعت در محلول آستون دوام می‌آورد. آلیاژ پلاستیکی bio resin در برابر آستون واکنش نشان نمی‌دهد و از مقاومت بالایی برخوردار است. در تست مقاومت در برابر خم شدن نیز این گوشی هوشمند استحکام خوبی از خود نشان می‌دهد.

با وجودی که ظاهرا گوشی از بدنه پلاستیکی بهره می‌برد ولی به راحتی دچار خمش نمی‌شود و مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد.

باید گفت گوگل پیکسل 5 با چیپست پرچمدار معرفی نشد و در نتیجه از قدرتمندترین گوشی هوشمند امسال گوگل نمی‌توان به عنوان یک پرچمدار واقعی نام برد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • masih
    masih | ۱۹ آذر ۱۳۹۹

    باحاله بدنه ش مثه یه گارده و یه طوری ضد ضربه س

  • Mr.Sh
    Mr.Sh | ۱۳ آذر ۱۳۹۹

    یکی گوشی ها را از دست این یارو نجات بده

  • dastan
    dastan | ۱۳ آذر ۱۳۹۹

    دفعه های پیش فقط چند تا خراش ایجاد میکرد و خم میکرد گوشی ها رو. این دفعه زد به سیم آخر! گذاشت تو استون، به عمق گوشی رسید، لوگو گوگل رو کند! کلا انگار این دفعه اعصاب نداشت?

مطالب پیشنهادی