ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مدیر مالی هواوی
تکنولوژی

احتمال آزادی منگ وانژو در صورت پذیرش برخی از اتهامات

«منگ وانژو» در آستانه توافقی با دادستان‌های آمریکایی قرار دارد که می‌تواند به رهایی و بازگشت وی به چین منجر شود. منگ وانژو، مدیرمالی و فرزند بنیانگذار هواوی ۲ سال قبل به اتهام تقلب، سوءاستفاده از ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۴ آذر ۱۳۹۹ | ۱۲:۴۱

«منگ وانژو» در آستانه توافقی با دادستان‌های آمریکایی قرار دارد که می‌تواند به رهایی و بازگشت وی به چین منجر شود.

منگ وانژو، مدیرمالی و فرزند بنیانگذار هواوی ۲ سال قبل به اتهام تقلب، سوءاستفاده از سیستم بانکداری بین المللی و دور زدن تحریم های آمریکا علیه چند کشور بازداشت شد. وی سایه استرداد به آمریکا و زندان طولانی مدت را روی سر خود می دید حالا اما خبرگزاری «رویتزر» به نقل از منبعی آگاه مدعی شده که دادستان‌های آمریکایی مذاکراتی را با وکلای منگ آغاز کرده‌اند که می‌تواند به رهایی وی منجر شود.

منگ وانژو از زمان بازداشت هر گونه اتهامی را در رابطه با فریب‌کاری یا دور زدن تحریم‌ها انکار کرده و همین عامل باعث ایجاد بن بست در پرونده شده بود. هدف از مذاکرات صورت گرفته بین وکلای مدیرمالی هواوی با دادستان‌های آمریکایی صدور قرار تعویق پیگرد قانونی در ازای پذیرش برخی اتهامات از سوی وی است. در این صورت احتمالا دادستان‌ها در آینده پرونده وی را خاتمه خواهند داد.

این موافقتنامه در سیستم قضایی آمریکا رایج است و به متهمان این فرصت را می‌دهد که با پذیرش ارتکاب برخی جرایم، به روال قضایی طولانی خاتمه داده و از تبعاتی که در صورت اثبات اتهام در دادگاه دامن‌گیرشان می‌شود خود را برهانند.

در پروند‌ه‌ای که علیه وانژو در نیویورک جریان دارد، وانژو متهم شده که بین سال های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ در پوشش کمپانی هنک کنگی Skycom تجهیزات کمپانی آمریکایی HP را به شبکه مخابراتی ایران فروخته است. ظاهرا کمپانی Skycom در واقع زیر مجموعه‌ای پنهانی از هواوی است اما شرکت چینی رابطه بین آنها را داد و ستدی معمولی عنوان کرده است.

منبع رویترز تاکید کرده که این مذاکرات ارتباطی به رفع تحریم‌های هواوی ندارند. وزارت دادگستری آمریکا، وزارت خارجه کانادا و کمپانی هواوی از اظهار نظر در این رابطه خودداری کرده‌اند

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی