ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اندروید به‌زودی ۵ بروزرسانی دریافت می‌کند؛ از ارسال اپ با Nearby Share تا استیکرهای جدید

گوگل در هفته‌های پیش رو ۵ قابلیت جدید را به اندروید می‌آورد که به بهبود دستیار صوتی و اپ نقشه، اضافه شدن اموجی‌های جدید، دریافت کتاب‌های صوتی با خوانش خودکار و ارسال اپ برای کاربران ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۴ آذر ۱۳۹۹ | ۱۰:۱۲

گوگل در هفته‌های پیش رو ۵ قابلیت جدید را به اندروید می‌آورد که به بهبود دستیار صوتی و اپ نقشه، اضافه شدن اموجی‌های جدید، دریافت کتاب‌های صوتی با خوانش خودکار و ارسال اپ برای کاربران دیگر مربوط می‌شود.

به‌روزرسانی گوگل مپ شامل اضافه شدن یک تب جدید به نام Go است که به شما اجازه می‌دهد بدون وارد کردن آدرس مقصد؛ مسیر منتهی به آدرس‌هایی نظیر محل کار را که به آنها مرتب رفت و آمد دارید، مشاهده کنید. اطلاعات ارائه شده در این تب علاوه بر مسیر شامل وضعیت ترافیک و زمان تقریبی رسیدن است و می‌توانید آنرا پین کنید. همچنین امکان پین کردن مسیرهای حمل و نقل عمومی نیز وجود دارد.

قابلیت Nearby Share که برای به اشتراک‌گذاری آسان فایل و به عنوان رقیب ایردراپ ارائه شد، به زودی از ارسال اپ‌های پلی استور برای دیگر کاربران نیز پشتیبانی خواهد کرد. در این روش می‌توان اپ‌ها را از طریق بلوتوث، بلوتوث کم مصرف، WebRTC یا وای‌فای ارسال کرد. بدین منظور کافی است در اپ پلی استور وارد بخش «مدیریت اپ‌ها و بازی‌ها» شده و در منوی به اشتراک گذاری برنامه مورد نظر را انتخاب کنید.

گوگل مدتی قبل از قابلیت جالب Emoji Kitchen برای ترکیب کردن اموجی‌های مختلف رونمایی کرده بود که شامل چند صد ترکیب می‌شد. این شرکت تعداد ترکیب‌های ممکن استیکرهای Gboard را به ۱۴ هزار مورد ارتقا داده و به زودی آنرا ارائه خواهد کرد.

یکی دیگر از موارد به‌روزرسانی شده اپلیکیشن Voice Access است که با هدف استفاده از منوها و ابزارهای مختلف با فرامین صوتی ارائه شد و حالا با تکیه بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشین کار با کلیدها و دیگر عناصر رابط کاربری را ساده‌تر می‌کند.

با افزایش محبوبیت پادکست‌ها و کتاب‌های صوتی گوگل نیز پروژه جدیدی را راه‌اندازی کرده که می‌تواند تعداد کتاب‌های صوتی را در پلی استور به شکل چشمگیری افزایش دهد. این شرکت یک ابزار خوانش خودکار را در اختیار ناشران در آمریکا و بریتانیا قرار داده که به آنها در تولید نسخه صوتی کتاب‌ها کمک می‌کند. این ابزار فعلا در حالت بتا قرار دارد و انتظار می‌رود در سال آینده در اختیار همه ناشران قرار گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی