ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

عملکرد بسیار ضعیف تویوتا RAV4 Prime در تست گوزن [تماشا کنید]

تست گوزن با هدف ارزیابی هندلینگ و پایداری خودرو در تغییر مسیرهای ناگهانی طراحی شده است. در حال حاضر نشریه اسپانیایی km77 و نشریه سوئدی Teknikens Värld به خاطر انجام مداوم این تست بیش از ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۵ آذر ۱۳۹۹ | ۱۶:۴۰

تست گوزن با هدف ارزیابی هندلینگ و پایداری خودرو در تغییر مسیرهای ناگهانی طراحی شده است. در حال حاضر نشریه اسپانیایی km77 و نشریه سوئدی Teknikens Värld به خاطر انجام مداوم این تست بیش از بقیه مراجع شهرت پیدا کرده‌اند.

نشریه Teknikens Värld در آخرین بررسی خود به سراغ تویوتا RAV4 Prime (نسخه هیبریدی شارژی) رفته و عملکرد آن را در تست گوزن ارزیابی کرده است. کراس‌اوور پرطرفدار ژاپنی که پیش‌تر در تستی مشابه نتوانسته نمایش مناسبی را ارائه کند، این بار نیز ضعیف ظاهر شده و در جلب نظر مثبت دست‌اندرکاران Teknikens Värld شکست خورده است.

همانطور که در ویدیوی ضمیمه شده می‌توانید مشاهده فرمایید، قسمت عقب تویوتا RAV4 Prime در تغییر مسیرهای آنی تمایل زیادی به انحراف داشته و به دفعات مکرر تعادل خودرو را بر هم می‌زند. این امر سبب شده RAV4 Prime با عبور از روی مخروطی‌ها از مسیر مارپیچ خارج شود.

این خودروی پرفروش نهایتا با سرعت اولیه 39 مایل (63 کیلومتر) در ساعت، به حالت پایداری نسبی رسیده و بدون تماس با مخروطی‌ها یا انحراف از مسیر، از خط پایان عبور می‌کند که اصلا رکورد درخشانی محسوب نمی‌شود.

تویوتا RAV4 Prime تنها کراس‌اووری نیست که عملکرد ضعیفی در تست گوزن ارائه می‌کند. به غیر از این خودرو، مدل‌های دیگری مثل میتسوبیشی اوتلندر هیبریدی شارژی و ولوو XC40 Recharge T4 نیز در تست نشریه سوئدی ناکام بوده‌اند.

به گفته Teknikens Värld میزان دخالت سیستم کنترل پایداری الکترونیکی تویوتا RAV4 Prime بسیار ناچیز است، طوری که عملکرد آن اصلا احساس نمی‌شود. همچنین برای اینکه میزان مهارت راننده در نتیجه تست تاثیر زیادی نداشته باشد، این نشریه از چند راننده متفاوت استفاده کرده، اما در تمامی تلاش‌ها عملکرد خودرو ضعیف بوده است.

نشریه سوئدی سال گذشته در تست نسخه هیبریدی RAV4 نیز به نتایج مشابهی دست پیدا کرده بود. با انتشار نتایج آن تست، تویوتا بلافاصله وارد عمل شده و تغییراتی را در سیستم کنترل پایداری اعمال کرد. پس از این اقدام تویوتا، Teknikens Värld مجددا به بررسی RAV4 اصلاح شده پرداخت که نتایج به طور ملموسی بهتر از قبل بود.

بعد از انتشار نتایج تست اخیر نیز، تویوتا اعلام کرده بزودی مشکلات موجود را برطرف خواهد نمود تا RAV4 Prime بتواند از تست گوزن Teknikens Värld سربلند بیرون بیاید.

بد نیست اشاره کنیم کالیبراسیون و تنظیمات سیستم کنترل پایداری ممکن است از منطقه‌ای به منطقه‌ دیگر متفاوت باشد. از این رو شاید اگر عملکرد نسخه آمریکایی RAV4 Prime در تست گوزن ارزیابی شود، نتایج دیگری رقم بخورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Sadra.Z
    Sadra.Z | ۱۵ آذر ۱۳۹۹

    واسه تویوتا، rav4 مثل پسریه واسه یه خونواده با اصل و نصب و موفق که رفته و شده یه خلافکار که از این دادگاه میره به اون‌یکی! ?

    • Sadra.Z
      Sadra.Z | ۱۵ آذر ۱۳۹۹

      اما این حقیقتم نباید نادیده گرفت که لااقل بعد دیدن نتایج ضعیف، به فکر جبران میفتن و سرسری ازش رد نمیشن

مطالب پیشنهادی