ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

AMD به افزایش سهم پردازنده‌های رایزن در میان کاربران استیم ادامه می‌دهد

AMD در ماه‌های اخیر عملکرد مناسبی داشته و توانسته سهم خود در بازار پردازنده‌ها را افزایش دهد. حالا طبق جدیدترین بررسی سخت افزاری استیم این روند همچنان ادامه دارد و سهم محصولات AMD در میان ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۵ آذر ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۰

AMD در ماه‌های اخیر عملکرد مناسبی داشته و توانسته سهم خود در بازار پردازنده‌ها را افزایش دهد. حالا طبق جدیدترین بررسی سخت افزاری استیم این روند همچنان ادامه دارد و سهم محصولات AMD در میان کاربران استیم افزایش پیدا کرده است.

این اولین باری نیست که شاهد افزایش سهم پردازنده‌های اینتل در بررسی سخت افزاری استیم هستیم. در سپتامبر سال جاری میلادی AMD توانست به سهم ۲۵ درصدی دست پیدا کند، در حالی که در ژوئن ۲۰۱۹ سهمی برابر ۱۸ درصد داشت.

در جدیدترین اطلاعات منتشر شده، AMD توانسته در میان کاربران استیم در ماه نوامبر سهمی برابر ۲۶.۹۱ درصد داشته باشد که نسبت به نوامبر سال گذشته میلادی رشدی ۶ درصد را نشان می‌دهد. در این ماه سهم اینتل از بازار پردازنده‌ها کاهش پیدا کرده و به ۷۳.۰۹ درصد رسیده است.

رشد سهم پردازنده‌های AMD چندان تعجب برانگیز نیست چرا که پردازنده‌های رایزن به محبوبیت بالایی در بازار دست پیدا کرده‌اند و در حال کاهش سهم محصولات اینتل هستند.

پردازنده AMD

در حالی که اینتل خود را برای عرضه پردازنده‌های «راکت لیک» با معماری ۱۴ نانومتری آماده می‌کند، به تازگی AMD پردازنده‌های سری رایزن ۵۰۰۰ را با لیتوگرافی ۷ نانومتری در اختیار کاربران قرار داده و تراشه‌های ۵ نانومتری Zen 4 آن سال آینده میلادی از راه می‌رسند.

در بازار کارت‌های گرافیک سهم محصولات AMD افزایش چندانی را تجربه نکرده و سهم آن‌ها در ماه نوامبر به ۱۶.۵ درصد رسیده. سهم آن‌ها در نوامبر ۲۰۱۹ برابر ۱۵.۵ درصد بوده است. انویدیا همچنان محبوب‌ترین کارت‌های گرافیک گیمرهای استیم را تولید می‌کند و سهم آن به ۷۳.۹ درصد می‌رسد.

جی‌فورس GTX 1060 با سهم ۱۰.۶ درصدی در بازار محبوب‌ترین کارت گرافیک انویدیا است و پرطرفدارترین کارت گرافیک AMD، رادئون RX 580 با سهم ۲.۱۴ درصدی است. برای اولین بار کارت‌های گرافیک سری RTX 30 انویدیا در بررسی سخت افزاری استیم حضور پیدا کرده‌اند و جی‌فورس RTX 3080 در ماه نوامبر ۲۰۲۰ به سهم ۰.۲۳ درصدی دست پیدا کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • VDIEX
    VDIEX | ۱۶ دی ۱۳۹۹

    واسه گیم intel خیلیی بهتره.
    این افزایش سهم AMD موقتی هست زیاد ننازید.
    Intel با این پردازنده های جدیدش ک میخواد معرفی کنه میترکونه

  • نیما
    نیما | ۱۵ آذر ۱۳۹۹

    من امسال بعد از مدت ها از اينتل به amd کوچ کردم و خیلی راضی هستم از این انتخاب. پردازنده رایزن ۷ رو گرفتم ۸ هسته ای

مطالب پیشنهادی