ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل از ControlFlag رونمایی کرد؛ ابزار تشخیص خودکار خطا در کدها

اینتل در رویداد آنلاین Labs Day 2020 از سیستم تشخیص خودکار خطا در کدها به نام ControlFlag رونمایی کرد. به گفته اینتل این سیستم که مبتنی بر یادگیری ماشینی توسعه داده شده، به عنوان یک ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۵ آذر ۱۳۹۹ | ۲۰:۳۰

اینتل در رویداد آنلاین Labs Day 2020 از سیستم تشخیص خودکار خطا در کدها به نام ControlFlag رونمایی کرد. به گفته اینتل این سیستم که مبتنی بر یادگیری ماشینی توسعه داده شده، به عنوان یک ابزار بهره‌وری مفید کمی از بار سنگین دیباگینگ را از روی دوش برنامه نویسان بر می‌دارد.

اینتل می‌گوید توانمندی بالای ControlFlag به خاطر استفاده از فناوری Machine Programming است که یادگیری ماشینی، روش‌های صوری (Formal Methods)، زبان‌های برنامه نویسی و کامپایلرها را ترکیب می‌کند. این ابزار تشخیص باگ با بیش از ۱ میلیارد خط کد آموزش دیده و الگوی برنامه نویسی عادی را از روی مثال‌ها یاد گرفته و موارد غیرعادی که احتمال تبدیل شدن آنها به باگ وجود دارد را تشخیص می‌دهد.

به گفته اینتل ابزار مورد بحث با استفاده از روشی موسوم به یادگیری بدون نظارت (Unsupervised Approach) خود را با سبک برنامه نویسی کاربر وفق داده و بر اساس یافته‌های خود، نحوه تشخیص خطاها و ارائه راهکارهای پینشهادی را شخصی‌سازی می‌کند، بنابراین احتمال تشخیص اشتباه در دو سبک برنامه نویسی متفاوت ولی صحیح به حداقل می‌رسد.

اینتل می‌گوید ControlFlag موفق به کشف یک مورد غیرعادی در نرم افزار کامپیوتری cURL شده که از دید توسعه دهندگان پنهان مانده بوده است. اینتل همچنین اضافه می‌کند که از این ابزار برای ارزیابی باگ‌ها در نرم افزارهای خود و تولید فرم‌ورها کمک گرفته است.

ControlFlag یکی از جدیدترین ابزارهایی است که با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی کدها را ارزیابی می‌کند. استارتاپ Codota در حال توسعه پلتفرم مشابهی است که به طور خودکار اسکریپت‌های پایتون، جاوا، کاتلین و جاوااسکریپت را تکمیل کرده و یا پیشنهاد ارائه می‌دهد. اما احتمالاً یکی از جالب‌ترین ابزارهای برنامه نویسی مبتنی بر هوش مصنوعی، TransCoder نام دارد. این ابزار که توسط فیسبوک توسعه داده شده کدهای یک زبان برنامه نویسی را به زبان دیگر تبدیل می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی