ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

کپسول دراگون ۲ اسپیس‌اکس محموله‌های علمی را به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌برد [بروزرسانی]

اسپیس اکس تا ساعاتی دیگر مدل جدید کپسول دراگون را همراه با محموله‌های علمی مهم روانه ایستگاه فضایی بین المللی می‌کند. اسپیس اکس می‌گوید نسخه جدید کپسول فضایی دراگون (Dragon 2) می‌تواند نسبت به مدل ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۵ آذر ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

اسپیس اکس تا ساعاتی دیگر مدل جدید کپسول دراگون را همراه با محموله‌های علمی مهم روانه ایستگاه فضایی بین المللی می‌کند.

اسپیس اکس می‌گوید نسخه جدید کپسول فضایی دراگون (Dragon 2) می‌تواند نسبت به مدل قبلی، ۵۰ درصد محموله‌ علمی بیشتری حمل کند. این کپسول مایحتاج فضانوردان و همچنین چندین محموله تحقیقاتی و علمی از جمله داروی کووید-۱۹ را جهت انجام آزمایش به ایستگاه فضایی بین المللی حمل خواهد کرد. این مأموریت CRS-21 نامگذاری شده و بیست و یکمین مأموریت حمل محموله به ایستگاه فضایی توسط اسپیس اکس خواهد بود.

محموله علمی دیگر کپسول دراگون، BioAsteroid نام دارد که محققان بوسیله آن به دنبال کشف این موضوع هستند که آیا از ارگانسیم‌هایی مثل قارچ‌ها می‌توان برای استخراج مواد ارزشمند سیارک‌ها یا برقراری پایگاه در سیارات دیگر استفاده کرد یا خیر.

نمایی از هوابند Bishop

یکی دیگر از محموله‌های قابل توجه این کپسول، هوابند یا Airlock جدید ایستگاه فضایی بین المللی است. این هوابند که Bishop نام دارد، توسط شرکت هوافضا Nanoracks ساخته شده و قرار است محموله‌های مختلف مثل تاسواره‌ها یا کیوب‌ست‌ها (Cubesat) از طریق آن به فضای بیرون ایستگاه انتقال داده شوند.

اسپیس ایکس می‌خواهد برای این مأموریت از راکت فالکن ۹ که پیش از این سه مرتبه دیگر به فضا پرتاب شده استفاده کند. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، این راکت مطابق تقریباً تمام پرتاب‌های اسپیس اکس، دقایقی پس از پرتاب و رساندن محموله به مدار، روی کشتی خودران در اقیانوس اطلس فرود خواهد آمد. آنطور که در گزارش نوشته شده، کپسول دراگون حدوداً ۲۴ ساعت پس از پرتاب به ایستگاه فضایی بین المللی خواهد رسید.

کپسول دراگون ۲ قرار است امشب ساعت ۲۰:۰۹ به وقت ایران از دماغه «کیپ کاناورال» در ایالت فلوریدا به فضا پرتاب می‌شود، ولی آنطور که در گزارش آمده ممکن است پرتاب به خاطر وضعیت نامناسب جوی به روز بعد (یکشنبه) موکول شود.

 

(تاریخ انتشار خبر اصلی: شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۰)

 

به روز رسانی

اسپیس اکس با انتشار پستی جدید در توییتر اعلام کرد به خاطر شرایط نامناسب جوی پرتاب کپسول دراگون ۲ فردا (یکشنبه) ساعت ۱۹:۴۷ به وقت ایران انجام خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی