ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

CDC: استفاده از ماسک در تمام محیط‌های داخلی به جز خانه خودتان ضروری است

تعداد مبتلایان و قربانیان کرونا روزبه‌روز در حال افزایش است و حالا به تازگی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا (CDC) اعلام کرده افراد باید در تمام محیط‌های داخلی غیر از خانه خود از ماسک ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۵ آذر ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

تعداد مبتلایان و قربانیان کرونا روزبه‌روز در حال افزایش است و حالا به تازگی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا (CDC) اعلام کرده افراد باید در تمام محیط‌های داخلی غیر از خانه خود از ماسک استفاده کنند.

CDC به تازگی راهنمای خود برای مقابله با شیوع ویروس کرونا را بروزرسانی کرده که در آن به استفاده از ماسک در خانه اشاره شده است. به گفته این مرکز، مردم همیشه باید در خانه‌ها غیر از خانه خود ماسک بزنند. با توجه به این موضوع اگر افراد به خانه دوستان یا اقوام خود سر بزنند، باید در آن‌ها از ماسک استفاده کنند.

با سخت‌گیرانه‌ترین و جدی‌ترین راهنمای مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا برای استفاده از ماسک تا به امروز مواجه هستیم. در گذشته CDC توصیه کرده بود که افراد بالای ۲ سال باید در محیط‌های عمومی و هنگام حضور در کنار افراد غیر از اعضای خانواده خود ماسک بزنند.

ابتدا این مرکز اعلام کرده بود در درجه اول برای محافظت از دیگران در صورت عدم آگاهی از ابتلا به کرونا باید از ماسک استفاده کرد. CDC سپس در نوامبر سال جاری میلادی راهنمای خود را بروزرسانی کرد. این مرکز با توجه به تحقیقاتی که از محافظت از فرد استفاده‌کننده از ماسک خبر می‌داد، آن را تغییر داد.

ماسک جراحی

اکثر متخصصان بهداشت عمومی پیش‌بینی می‌کنند که تا زمانی که یک یا چند واکسن کرونا بتوانند به این همه‌گیری پایان دهند، باید اقدامات ایمنی مانند استفاده از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی و شستشوی دستان را ادامه داد. تا به امروز شاهد توسعه چندین واکسن برای مبارزه با این بیماری کشنده بوده‌ایم.

واکسن کرونا فایزر و BioNTech موفق به کسب تاییدیه در بریتانیا شده‌ و احتمالا در ماه جاری میلادی سازمان غذا و داروی آمریکا هم برای آن تاییدیه صادر می‌کند. مدرنا دیگر شرکتی است که موفق به توسعه واکسن کرونا شده که به صورت ۱۰۰ درصد از ابتلای شدید به کووید-۱۹ جلوگیری می‌کند.

با وجود اثربخشی بالای این واکسن‌ها، باید تا زمان تولید انبوه و توزیع گسترده آن‌ها اقدامات ایمنی را مدنظر قرار دهیم. به اعتقاد هم‌بنیانگذار BioNTech زندگی در زمستان آینده عادی می‌شود، البته بیل گیتس انتظار دارد مردم در آمریکا در بهار پیش رو دوباره زندگی عادی را تجربه کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی