ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

با هنگچی H1 آشنا شوید؛ دست پخت طراح سابق ب ام و برای یک خودروی برقی چینی

صنعت خودروی چین با شتاب سرسام‌آوری در حال پیشرفت بوده و با شروع انقلاب الکتریکی، این کشور بی‌گمان در آینده نزدیک حرف‌های بسیار زیادی برای گفتن در سطح بین‌المللی خواهد داشت. گروه اِورگرند (Evergrande Group) ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۶ آذر ۱۳۹۹ | ۱۶:۴۰

صنعت خودروی چین با شتاب سرسام‌آوری در حال پیشرفت بوده و با شروع انقلاب الکتریکی، این کشور بی‌گمان در آینده نزدیک حرف‌های بسیار زیادی برای گفتن در سطح بین‌المللی خواهد داشت. گروه اِورگرند (Evergrande Group) یکی از شرکت‌های چینی است که قصد دارد از فرصت موجود بیشترین بهره‌برداری را نموده و با تولید مدل‌های الکتریکی لوکس بخشی از بازار را تصاحب کند.

فعالیت اصلی گروه اورگرند در زمینه توسعه املاک و مستغلات است و از نظر میزان فروش در این حوزه رتبه دوم را در اختیار دارد

با آنکه گروه اورگرند بدهی زیادی دارد، اما این شرکت سال گذشته با طرح ادعایی عجیب گفته در عرض سه الی پنج سال آینده به بزرگ‌ترین و قوی‌ترین گروه خودروسازی تولیدکننده مدل‌های برقی تبدیل خواهد شد. در هر حال این شرکت محصولات خود را با برند هنگ‌چی (Hengchi) راهی بازار خواهد کرد. در فاز اول این برند با 6 مدل مختلف به فعالیت خواهد پرداخت که H1 جزو آنهاست.

هنگ‌چی H1 سدانی لوکس بوده و در کلاس D قرار می‌گیرد. این خودروی زیبا توسط اندرس وارمینگ (Anders Warming) طراحی شده است. اگر آقای وارمینگ را نمی‌شناسید، باید بگوییم این طراح دانمارکی سابقه فعالیت در کمپانی‌های فولکس واگن، مینی، ب‌ام‌و و بورگوارد را در کارنامه دارد. نسل کنونی سری 5 و سری 6 از جمله مدل‌های شاخصی هستند که توسط آقای وارمینگ خلق شده‌اند.

اما برگردیم به سراغ هنگ‌چی H1، اتومبیلی که پیکره کاملا مدرن و زیبایی دارد. دماغه این خودرو به دلیل بهره‌گیری از پیشرانه تمام الکتریکی فاقد جلوپنجره مشبک است. چراغ‌های LED باریک با گرافیک جذاب را می‌توان اصلی‌ترین المان نمای روبرویی این خودرو دانست.

در نمای جانبی این رینگ‌های بسیار بزرگ و غول‌پیکر هنگ‌چی H1 هستند که بیش از هر چیز دیگر جلب توجه می‌کنند. با دقت بیشتر جزئیات دیگری مثل دستگیره‌های کشویی درها و دوربین‌های جانبی که جایگزین آینه‌های سنتی شده‌اند، آشکار می‌شود. از نمای عقب این خودرو فعلا تصویری رسمی منتشر نشده و مشخص نیست که دست‌پرورده آقای وارمینگ در این بخش چه ویژگی‌هایی دارد.

خودروی برقی چینی

آنطور که گروه اورگرند وعده داده، تولید هنگ‌چی H1 از سال آینده شروع خواهد شد. به غیر از H1 این استارتاپ تصاویر اولیه از چند مدل دیگر را رونمایی کرده که به ترتیب 2، 3، 4، 5 و 6 نام دارند.

هنگ‌چی 2 یک سدان لوکس در کلاس B است و مدل 3 در کلاس شاسی‌بلندهای بزرگ و البته لوکس جای می‌گیرد. مدل‌های 5 و 6 هم به دسته پرطرفدار شاسی‌بلندها تعلق دارند و هنگ‌چی 4 برای افرادی که خواهان یک مینی ون هفت نفره لوکس هستند، توسعه یافته است.

گفتنی است گروه اورگرند خود را برای عرضه 1.556 میلیون سهم در بورس شانگهای آماده می‌کند. پایگاه خبری SCMP گزارش کرده با این کار 4.7 میلیارد دلار عاید اورگرند خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • Sadra.Z
    Sadra.Z | ۱۷ آذر ۱۳۹۹

    خودروهای این‌چنینی، طبق چیزی که تجربه نشون داده به مرحله تولید نمیرسن ویا با تغییرات خیلی زیاد بهش دست پیدا میکنن! بیشتر شبیه یه ماشین کانسپته تا ماشینی که بخواد تولید بشه! من که میگم تغییر پیدا میکنه

    • Sadra.Z
      Sadra.Z | ۱۷ آذر ۱۳۹۹

      شرکتای خیلی بزرگتر از اورگرند، مثل پورشه، بی‌ام‌و، استون مارتین، پژو و... همگی سابقه چنین طرح‌هایی رو دارن؛ در نهایت هم یا تولید انبوه نشدن، یا با تغییرات زیادی، به ماشین آدمیزاد شبیه‌تر شدن و وارد عرصه تولید شدن! نمونه‌ش پورشه تایکن!

  • Mehrdad A.S.H
    Mehrdad A.S.H | ۱۶ آذر ۱۳۹۹

    بسیار پیشرفته و عالی

  • linkin park
    linkin park | ۱۶ آذر ۱۳۹۹

    دانگ فنگ، هنگ تنگ، هنگ چی، به زودی شرکت جدید هنگ مَنگ هم میاد...

  • آریا
    آریا | ۱۶ آذر ۱۳۹۹

    دیجیاتو حالمون رو به هم زدی اینقدر خبر از چین گذاشتی. بابا هیچ جای دیگر دنیا اینقدر اسم چین رو نمیشنوی که تو ایران اسمش تکرار میشه
    ?

    • Behimut
      Behimut | ۱۶ آذر ۱۳۹۹

      دومین اقتصاد بزرگ دنیاست، بخواهید هم نمیتونید بی خیال
      چین بشوید!!!

      • آریا
        آریا | ۱۷ آذر ۱۳۹۹

        هیچ عنی نیست

مطالب پیشنهادی