ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سنگاپور به چهار شرکت مجوز تاسیس بانک دیجیتالی می‌دهد

سنگاپور در نهایت اسامی شرکت‌هایی که مجوز بانک دیجیتال را دریافت می‌کنند، منتشر کرد. گروه Ant علی‌بابا، «Singtel» به همراه «Grab» و شرکت اینترنتی «Sea» چنین مجوزی را دریافت خواهند کرد و انتظار می‌رود از ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۶ آذر ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۰

سنگاپور در نهایت اسامی شرکت‌هایی که مجوز بانک دیجیتال را دریافت می‌کنند، منتشر کرد. گروه Ant علی‌بابا، «Singtel» به همراه «Grab» و شرکت اینترنتی «Sea» چنین مجوزی را دریافت خواهند کرد و انتظار می‌رود از اوایل سال ۲۰۲۲ فعالیت‌های خود را آغاز کنند.

سنگاپور چندین ماه پس از تصمیم‌گیری نام این شرکت‌ها را منتشر کرده است. در ابتدا قرار بود در ماه ژوئن نام آن‌ها مشخص شود، اما شیوع ویروس کرونا چنین اقدامی را به تاخیر انداخت. سازمان پولی سنگاپور (MAS) در بیانیه‌ای اعلام کرده این شرکت‌ها پیش از دریافت مجوزهای بانکی باید تمام الزامات احتیاطی و پیش شرط‌های صدور مجوز را انجام دهند.

برای کنسرسیوم متشکل از Grab و Singtel و همچنین Sea مجوزهای بانکی کامل دیجیتال صادر شده. گروه Ant و یک کنسرسیوم متشکل از هلدینگ «گریلند» هنگ کنگ، مدیریت صندوق سرمایه‌گذاری پکن موفق به دریافت مجوزهای بانک دیجیتال Wholesale شده‌اند.

سنگاپور

مجوزهای کامل بانکی به معنای ارائه خدمات مالی و سپرده‌گذاری از مشتریان خرده‌فروش می‌شود، در حالی که مجوز Wholesale به کسب و کارهای کوچک و متوسط و سایر بخش‌های غیر خرده‌فروشی خدمات می‌دهد. تنها کمپانی‌هایی که مقر آن‌ها در سنگاپور قرار دارند و توسط افراد سنگاپوری مدیریت می‌شوند، می‌توانند به دنبال دریافت مجوز بانکی کامل باشند.

MAS در ابتدا از برنامه‌های خود برای صدور ۵ مجوز بانک دیجیتال جهت ایجاد تنوع در بازار خبر داده بود تا سازمان‌های غیربانکی هم بتوانند خدمات مالی ارائه دهند. حالا این سازمان از ارائه سومین مجوز Wholesale پشیمان شده است.

طبق اعلام MAS، تمام متقاضیان بر اساس ارزش مدل کسب و کار پیشنهادی، استفاده از فناوری برای ارائه خدمات به مشتریان، توانایی مدیریت پایدار بانکداری دیجیتال و همچنین چشم‌انداز رشد و کمک به صنعت مالی سنگاپور ارزیابی شده‌اند.

پس از اعلام نام این شرکت‌ها، بانک «DBS» سنگاپور در بیانیه‌ای کوتاه به رقبای جدید خود خوش‌آمد گفت. طبق گفته DBS، بانکداری دیجیتال در گذشته به واقعیت پیوسته و موقعیت قدرتمند آن به همراه توانایی‌های فیزیکی باعث تمایز خدمات بانکی آن در بازار می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی