ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دادگاه چین جیونی را به خاطر نصب بدافزار روی بیش از ۲۰ میلیون موبایل گناهکار شناخت

دادگاهی در چین شرکت جیونی را به خاطر نصب بدافزار روی بیش از ۲۰ میلیون موبایل برای درآمدزایی از طریق تبلیغات ناخواسته و روش‌های غیرقانونی دیگر گناهکار شناخت. بر اساس اسناد دادگاه، شرکت Shenzhen Zhipu ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۶ آذر ۱۳۹۹ | ۲۰:۱۵

دادگاهی در چین شرکت جیونی را به خاطر نصب بدافزار روی بیش از ۲۰ میلیون موبایل برای درآمدزایی از طریق تبلیغات ناخواسته و روش‌های غیرقانونی دیگر گناهکار شناخت.

بر اساس اسناد دادگاه، شرکت Shenzhen Zhipu Technology که از زیرمجموعه‌های جیونی به شمار می‌رود، از طریق بروزرسانی اپلیکیشن Story Lock Screen روی میلیون‌های موبایل تروجان نصب کرده است. این برنامه بدون اطلاع کاربر به طور خودکار به جدیدترین نسخه آپدیت می‌شده است.

اسناد دادگاه نشان می‌دهند از دسامبر ۲۰۱۸ تا اکتبر ۲۰۱۹ (حدود ۱۰ ماه)، شرکت Shenzhen Zhipu Company با نصب بدافزار تبلیغاتی روی ۲۱.۷۵ میلیون موبایل، حدود ۴.۲ میلیون دلار درآمد غیرقانونی کسب کرده است. دادگاه شرکت Shenzhen Zhipu Technology را به خاطر کنترل غیرقانونی دیوایس‌ها گناهکار شناخت و چند نفر از اعضای این شرکت را به حبس از ۳ تا ۶ سال و پرداخت جریمه نقدی ۲۰۰ هزار یوان (حدود ۳۰ هزار دلار) محکوم کرد.

نصب بدافزارهای تبلیغاتی روی موبایل‌های ارزان قیمت برخی شرکت‌های چینی در گذشته نیز رخ داده است. اویل شهریور ماه امسال محققان امنیتی در هزاران گوشی اقتصادی برند چینی Transsion دو بدافزار کشف کردند. به گفته آنها این بدافزارها به شکل پنهانی کاربران را در سرویس‌های اشتراکی پولی ثبت نام کرده و هزینه‌ای گزاف روی دست آنها گذاشته‌اند. آبان ماه سال ۹۵ گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد بیش از ۷۰۰ میلیون موبایل اندرویدی به نرم افزار جاسوسی چین آلوده هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی