ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل احتمالا در پی عرضه مک بوک با بدنه مشکی مات است

پتنت جدید اپل نشان می‌دهد که این شرکت به فکر استفاده از پوشش مشکی مات با قابلیت جذب نور بسیار بالا در بدنه طیف متنوعی از محصولات خود از جمله آیفون، آیپد، اپل واچ و ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۶ آذر ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

پتنت جدید اپل نشان می‌دهد که این شرکت به فکر استفاده از پوشش مشکی مات با قابلیت جذب نور بسیار بالا در بدنه طیف متنوعی از محصولات خود از جمله آیفون، آیپد، اپل واچ و مک بوک است.

اپل پتنتی با عنوان «قسمت یونیزه شده با ظاهر مشکی مات» در اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده آمریکا ثبت کرده که خصوصیات یک پوشش جدید و فرآیندهای تولید آن را توضیح می‌دهد. در این پتنت اشاره شده که پوشش مورد بحث با آلیاژهای فلزی و فلزاتی همچون آلومینیوم، تیتانیوم و فولاد قابل استفاده خواهد بود.

طبق اطلاعات درج شده در این پتنت، اپل می‌خواهد از یک ماده مخصوص و کاملاً مشکی استفاده کند که قابلیت جذب «تقریباً تمام نور مرئی» را خواهد داشت. بنابراین این ماده از لحاظ خصوصیات تا حدی شبیه ماده «وانتابلک» خواهد بود که از آن به عنوان سیاه‌ترین ماده جهان یاد می‌شود و قابلیت جذب ۹۹.۹۶۵ درصد از ذرات نور را دارد.

دستیابی به رنگ مشکی واقعی در محصولات مصرفی بسیار مشکل است، اما اپل می‌خواهد با استفاده از یک فرآیند مخصوص دستیابی به رنگ مشکی واقعی در موادی مثل آلومینیوم را امکان پذیر کند. در این فرآیند مساحت فلز با قراردادن منفذهایی بر سطح آن افزایش پیدا می‌کند. با این کار لایه یونیزه شده توانایی جذب درصد بیشتری از نور را پیدا می‌کند چرا که ذرات نور درون منفذها به دام می‌افتند، در نتیجه دستیابی به یک پوشش مشکی مات واقعی امکان پذیر خواهد شد.

اپل احتمالاً از توسعه مک بوک با بدنه مشکی مات واقعی می‌خواهد ظاهر شدن خطوط و آسیب‌های ظاهری مک بوک‌ها را به حداقل برساند. این تصمیم برای تنوع بخشیدن به محصولات اپل نیز مفید خواهد بود. اپل در گذشته برخی از محصولات خود از جمله آیفون ۷ را با رنگ مشکی مات روانه بازار کرده، اما هرگز یک مک بوک با بدنه مشکی مات در سبد محصولاتش نداشته است، بنابراین عرضه چنین محصولی به مذاق طرفداران لپ تاپ‌های اپل خوش خواهد آمد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی