ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

«امواج الکترومغناطیسی»، عامل احتمالی حملات صوتی به دیپلمات‌های آمریکا در ۲۰۱۷

در سال ۲۰۱۷ برخی دیپلمات‌ها و جاسوس‌های ایالات متحده آمریکا در کوبا، چین و روسیه به علت حملات صوتی به بیماری مرموزی مبتلا شدند. حالا به نظر می‌رسد در این حملات از مایکروویو، نوعی امواج ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۷ آذر ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

در سال ۲۰۱۷ برخی دیپلمات‌ها و جاسوس‌های ایالات متحده آمریکا در کوبا، چین و روسیه به علت حملات صوتی به بیماری مرموزی مبتلا شدند. حالا به نظر می‌رسد در این حملات از مایکروویو، نوعی امواج الکترومغناطیسی استفاده شده است.

در سال ۲۰۱۷ برخی به استفاده از تجهیزات جاسوسی کوبا برای بیماری دیپلمات‌های آمریکایی اشاره کردند و حالا طبق اعلام متخصصان، انرژی فرکانس رادیویی هدایت شده محتمل‌ترین دلیل تجربه علائم مخصوصی در میان دیپلمات‌ها و اعضای خانواده آن‌ها بوده است که شامل مایکروویو نیز می‌شود. مایکروویو نوعی امواج الکترومغناطیسی در یک طیف خاص است.

انفجارهای کوتاه امواج الکترومغناطیسی در یک فرکانس خاص به گوش داخلی افراد حمله می‌کند که می‌تواند بدون اینکه نشانه‌هایی از آسیب فیزیکی از خود بجا بگذارد، اثرات حاد و بلندمدت ایجاد کند.

اگرچه یک سیگنال فراصوتی به افراد صدمه جدی نمی‌زند اما ترکیب چند نمونه از آن‌ها می‌تواند به تولید صدایی منجر شود که در محدوده شنوایی انسان (بین ۲۰ هرتز تا ۲۰ کیلوهرتز) قرار داشته و در عین حال خطراتی را برای سلامتی در پی داشته باشد.

علائم رایج افرادی که با این حملات مواجه می‌شوند، شنیدن صداهای بلند، احساس لرزش سر و درد است. این افراد همچنین با سرگیجه کوتاه و بلندمدت، کاهش شنوایی، خستگی، از دست دادن حافظه، وزوز گوش و مشکلات تعادلی هم مواجه می‌شوند.

سفارت آمریکا

پژوهش‌های مورد استفاده کارشناسان نشان می‌دهند که انرژی فرکانس رادیویی باید به صورت هدایت شده و جهت‌دار و همچنین به صورت پالسی و نه مداوم ارسال شود تا این علائم بروز کنند. وجود چنین علائمی باعث شده که متخصصان چنین حمله صوتی را حمله انرژی فرکانس رادیویی توصیف کنند.

در گزارش اخیر جزئیات دقیقی درباره ابزارهای مورد استفاده در چنین حملاتی وجود ندارد، با این حال دسته‌ای از این دستگاه‌ها به نام «جنگ‌افزار انرژی هدایت‌شده» وجود دارد که احتمالا ابزارهای حملات ۲۰۱۷ در میان آن‌ها قرار می‌گیرند. در این گزارش به یکی از دستگاه‌های موجود در یکی از پژوهش‌ها به نام «ترانسفورماتور خروجی پالس مگاولت انرژی» اشاره شده است.

بسیاری از کشورها چنین دستگاه‌هایی را توسعه می‌دهند، با این حال ظاهرا روسیه یکی از منابع اصلی برای توسعه و تحقیق روی این ابزارها محسوب می‌شود. این گزارش نشان می‌دهد که در آینده احتمالا شاهد استفاده بیشتری از چنین دستگاه‌های پیشرفته‌ای برای حملات باشیم که بدون نشانه‌های فیزیکی، به افراد آسیب جدی وارد می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی