ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت Aptera از خودروی برقی بی‌نیاز از شارژ رونمایی کرد

اپترا موتورز (Aptera Motors) از خودروی الکتریکی جدید خود رونمایی کرد که به لطف پنل‌های خورشیدی نیازی به شارژ کردن ندارد. این خودروی سه چرخ بوسیله پنل‌های خورشیدی انرژی خود را تأمین می‌کند و به ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۷ آذر ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۰

اپترا موتورز (Aptera Motors) از خودروی الکتریکی جدید خود رونمایی کرد که به لطف پنل‌های خورشیدی نیازی به شارژ کردن ندارد.

این خودروی سه چرخ بوسیله پنل‌های خورشیدی انرژی خود را تأمین می‌کند و به گفته سازنده گران قیمت‌ترین مدل با باتری ۱۰۰ کیلووات ساعت قادر به طی مسافت ۱۶۰۹ کیلومتر با یکبار شارژ کامل خواهد بود و حین پارک شارژ می‌شود.

روی سقف این خودروی دو نفره پنل‌های خورشیدی تعبیه شده که می‌توانند روزانه انرژی لازم برای طی مسافت حداکثر ۷۲ کیلومتر را تأمین کنند. هم موسس شرکت اپترا می‌گوید این خودرو نیازی به شارژ کردن ندارد:

«به لطف فناوری Never Charge تأمین انرژی توسط نور خورشید انجام می‌شود. پنل‌های خورشیدی باتری خودرو را در تمام طول روز به طور کامل شارژ می‌کنند تا هر جایی که خواستید بروید. فناوری Never Charge روی تمام خودروهای اپترا نصب شده و طراحی آن به گونه‌ای است که می‌تواند با جمع‌آوری نور خورشید انرژی لازم برای طی مسافت ۱۱ هزار مایل (تقریباً ۱۷ هزار کیلومتر) در سال را در بیشتر مناطق دنیا تأمین کند.»

ضریب پسار خودروی مورد بحث به لطف طراحی خاص و وزن سبک تنها ۰.۱۳ است که به مصرف کمتر انرژی و اصطکاک کمتر با هوا منجر می‌شود. برای مقایسه ضریب پسار تسلا مدل ۳ و فولکس‌واگن ID4 به ترتیب ۰.۲۳ و ۰.۲۸ است.

شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت مدل دیفرانسیل جلو و تمام چرخ متحرک به ترتیب ۵.۵ و ۳.۵ ثانیه اعلام شده است. پیش فروش مدل Paradigm و Paradigm Plus این خودرو از هم اکنون آغاز شده و بین ۲۷ تا ۴۶ هزار دلار یا بیشتر بسته به میزان سفارشی‌سازی متغیر است و سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Tesla
    Tesla | ۱۸ آذر ۱۳۹۹

    صرفا یه رندر کامپیوتری!!
    این الان رو نمایی بود؟

  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۱۸ آذر ۱۳۹۹

    بنظرم ب تخیل و خالی بندی بیشتر شبیهه
    مسابقات خودروهای خورشیدی سالها در استرالیا انجام میشه. با ماشینهایی ک سطح بدنه شون اندازه یک فرش 3*4 هست اما اسکلتی به ظرافت و سبکی یک کبوتر دارن
    هنوز پنل ها حتی در تئوری به این حدود نزدیک هم نشدن

    • Sadra.Z
      Sadra.Z | ۱۸ آذر ۱۳۹۹

      کاملا صحیحه؛ شوآف هست بیشتر. تازه اصلا تولیدم بشن و به خیابونا هم بیان... باز کلی فاکتور هست که اینا بهش بهایی ندادن!

  • Sadra.Z
    Sadra.Z | ۱۷ آذر ۱۳۹۹

    یکم زیادی تبلیغش کردن! خب فناوری شارژ خورشیدی از قبل هم بوده؛ هرچند که به‌هرحال کار ارزشمندی انجام دادن. ولی به قول خودشون، همیشه و همه‌جا هم قرار نیست کاربردی باشه!

مطالب پیشنهادی