ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کالبدشکافی پیکسل ۵ از تعویض آسان نمایشگر خبر می‌دهد [تماشا کنید]

کالبدشکافی پیکسل ۵ توسط یکی از کانال‌های یوتیوب نکات جالبی در مورد طراحی این موبایل آشکار می‌کند و از تعویض آسان نمایشگر خبر می‌دهد. کانال یوتیوب JerryRigEverything هفته قبل مقاومت پیکسل ۵ را آزمایش کرد ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۷ آذر ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

کالبدشکافی پیکسل ۵ توسط یکی از کانال‌های یوتیوب نکات جالبی در مورد طراحی این موبایل آشکار می‌کند و از تعویض آسان نمایشگر خبر می‌دهد.

کانال یوتیوب JerryRigEverything هفته قبل مقاومت پیکسل ۵ را آزمایش کرد که نشان داد گوگل آنقدرها هم که در تبلیغات تأکید کرده در موبایل خود از فلزات استفاده نکرده است. البته پیکسل ۵ عملکرد خوبی در تست‌ها نشان داد و با وجود جرقه زدن باتری و قرار گرفتن به مدت تقریباً یک ساعت در آستون همچنان روشن شد. حال این کانال میانرده جدید گوگل را کالبدشکافی کرده که برخی نکات جالب در طراحی و تعویض آسان نمایشگر را آشکار می‌کند.

کالبدشکافی پیکسل ۵ مثل تمام گوشی‌ها ابتدا با جدا کردن نمایشگر از بدنه شروع می‌شود. به گفته کارشناس کانال از آنجا که جنس بدنه این موبایل از نوعی پلاستیک مخصوص (Bioresin) است، نمایشگر تنها با استفاده از چسب به بدنه متصل شده و با گرم کردن چسب‌ها به آسانی از بدنه جدا می‌شود. تعویض نمایشگر پیکسل ۵ آنقدر آسان است که کارشناس کانال می‌گوید تعمیرکار موبایل قادر به تعویض آن «در حدود ۶۰ ثانیه» خواهد بود. البته یکی از نقاط ضعف در طراحی، قرارگیری قسمتی از باتری روی مادربرد است بنابراین برای جداسازی مادربرد باید ابتدا باتری را بیرون آورد.

بررسی‌های بیشتر نشان داد که پیکسل ۵ از اسپیکر تماس زیر نمایشگر برخوردار است. این اسپیکر برخلاف اسپیکرهای سنتی با لرزاندن سطح نمایشگر صدای مخاطب را به گوش کاربر می‌رساند. این موبایل از دوربین دوگانه برخوردار است که شامل سنسور اصلی ۱۲.۲ مگاپیکسلی با لرزشگیر تصویر اپتیکال و دوربین ۱۶ مگاپیکسلی فوق عریض می‌شوند.

ادامه کالبدشکافی نشان داد که در پنل پشتی پیکسل ۵ لایه فلزی به کار رفته، ولی آنطور که گوگل در تصاویر تبلیغاتی نشان داده تمام سطح پنل پشتی را در بر نگرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی