ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

آنتی بادی ویروس کرونا در مردان سریع‌تر از زنان از بین می‌رود

نتایج تحقیقات جدید در فرانسه نشان می‌دهد آنتی بادی کرونا در مردان زودتر از زنان از بین می‌رود؛ اما این بدان معنی نیست که مردان به مراقبت بیشتری نیاز دارند؛ بلکه سطح آنتی بادی در ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۷ آذر ۱۳۹۹ | ۲۲:۳۰

نتایج تحقیقات جدید در فرانسه نشان می‌دهد آنتی بادی کرونا در مردان زودتر از زنان از بین می‌رود؛ اما این بدان معنی نیست که مردان به مراقبت بیشتری نیاز دارند؛ بلکه سطح آنتی بادی در بدن مردان در ابتدا بسیار بالاتر از زنان است و در پایان یک دوره شش ماه سطح آنتی بادی زنان و مردان با یکدیگر برابر خواهد بود.

آنتی بادی‌ها در واقع اسلحه بدن برای مقابله با ویروس‌ها هستند و ایمنی بدن را در برابر ابتلا به بیماری افزایش می‌دهند. محققان در سراسر جهان به بررسی و تحقیق در مورد ویروس کرونا مشغول هستند. یکی از مهم‌ترین سوالاتی که در بررسی واکسن‌های کووید-19 مطرح می‌شود این است که با دریافت واکسن فرد برای چه مدت زمانی در برابر ابتلا به بیماری مصون می‌ماند.

محققان فرانسوی با بررسی آنتی بادی‌های «SARS-CoV-2» کادر درمان بیمارستان که پاسخ تست آنها مثبت بود، اما علایم خفیفی داشتند، به نتایج جالبی دست یافتند. محققان با تجزیه و تحلیل دو نمونه خون هر فرد مبتلا شده به بیماری کرونا در فاصله زمانی چند ماه، توانستند میزان از بین رفتن سطح آنتی بادی را اندازه گیری کنند.

نتایج مطالعه نشان می‌دهد که میزان آنتی بادی‌های پروتئین اسپایک SARS-CoV-2، یکی از پروتئین‌های اصلی ویروس، در مردان با سرعت بیشتری نسبت به زنان از بین می‌رود. با از بین رفتن آنتی بادی، بدن فرد توانایی خود را در مبارزه با ویروس کم کم از دست می‌دهد. در این مطالعه عوامل دیگری همچون سن و شاخص توده بدنی یا «BMI» نیز مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان می‌دهد جنسیت نقش مهمی در کاهش آنتی بادی‌ بدن شرکت کنندگان در بررسی تحقیقاتی داشت.

در نتیجه محققان به این نتیجه رسیده‌اند که ایمنی در برابر بیماری کرونا در مردان سریع‌تر از زنان از بین می‌رود. در پایان مطالعه مشخص شد، هیچ تفاوتی بین سطح آنتی بادی مردان و زنان وجود ندارد. آنتی بادی در بدن مردان سریعتر از بین می‌رود؛ اما جالب است بدانید که سطح آنتی بادی در بدن مردان در نقطه شروع بالاتر از زنان است. در نتیجه سرعت از بین رفتن آنتی بادی به معنی این نیست که مردان باید بیشتر مراقب سلامت خود باشند.

در پایان یک بازه شش ماهه سطح آنتی بادی در مردان و زنان یکسان است. عوامل مختلفی می‌تواند روی طول عمر آنتی بادی‌ها تاثیرگذار باشد؛ اما ظاهرا جنسیت یکی از فاکتورهایی است که در این موضوع نقش دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی