ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل اشتراک‌گذاری خریدهای درون برنامه‌ای با اعضای خانواده را ممکن کرد

اپل اخیرا اعلام کرده که کاربران می‌توانند اشتراک‌ها و خریدهای درون برنامه‌ای را بین اعضای خانواده به اشتراک بگذارند، البته توسعه‌دهندگان باید چنین قابلیتی را فعال کرده باشند. در حالی که با این ویژگی نمی‌توانید ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۷ آذر ۱۳۹۹ | ۱۲:۴۵

اپل اخیرا اعلام کرده که کاربران می‌توانند اشتراک‌ها و خریدهای درون برنامه‌ای را بین اعضای خانواده به اشتراک بگذارند، البته توسعه‌دهندگان باید چنین قابلیتی را فعال کرده باشند.

در حالی که با این ویژگی نمی‌توانید سکه‌ها یا الماس‌هایی که در بازی‌ها می‌خرید را با اعضای خانواده به اشتراک بگذارید و خود شخصا باید از آن‌ها استفاده کنید، اگر یک برنامه را به نسخه پرو یا بدون تبلیغات ارتقا دهید، می‌تواند برای حضور در برنامه جدید Family Sharing واجد شرایط باشد.

اپل این تغییر را همراه با سیستم عامل مک او اس بیگ سور در ماه ژوئن اعلام کرد، اما حالا پس از چندین ماه چنین امکانی را برای توسعه‌دهندگان فراهم کرده است. توسعه‌دهندگان با فعالسازی گزینه‌ای در برنامه‌های خود اشتراک‌گذاری اشتراک‌ها و خریدها را ممکن می‌کنند.

توسعه‌دهندگان باید چنین امکانی را برای کاربران فراهم کنند، بنابراین احتمالا عرضه گسترده این ویژگی چندین هفته طول می‌کشد. برای مثال در حال حاضر برنامه ردیابی کالری «FoodNoms» به چنین قابلیتی مجهز شده و البته اپلیکیشن «Ulysses» از پشتیبانی از این ویژگی خبر داده است.

اگر کاربری اشتراک یک برنامه را خریداری کرده باشد و بخواهد آن را در اختیار اعضای خانواده خود قرار دهد، باید وجود چنین ویژگی را بررسی کند. برای چنین کاری باید به بخش تنظیمات مراجعه و نام خود را انتخاب کرد. اینجا باید روی گزینه «Subscriptions» ضربه زد.

اپل

در بالای این صفحه گزینه‌ای به نام «Share New Subscriptions» به چشم می‌خورد که به صورت خودکار امکان دسترسی اعضای خانواده به اشتراک‌های واجد شرایط را فراهم می‌کند. با غیرفعال کردن این گزینه، اشتراک‌های شما در اختیار افراد قرار نمی‌گیرند.

در پایین این گزینه فهرستی از اشتراک‌های کنونی شما به چشم می‌خورد. روی یکی از آن‌ها ضربه بزنید تا به صفحه ویرایش اشتراک خود بروید. اگر توسعه‌دهنده بخواهد شما آن را با اعضای خانواده خود به اشتراک بگذارید، در این صفحه گزینه‌ای برای آن وجود دارد.

این فرایند برای اپ‌هایی که تنها به یکبار پرداخت هزینه نیاز دارند، متفاوت است. برای مثال برای دسترسی به نسخه پرو برنامه «Working Copy» اعضای خانواده باید به اپ استور رفته، روی حساب خود ضربه بزنند و به بخش «Purchased» بروند. در اینجا باید عضو خانواده که این برنامه را خریداری کرده، انتخاب کنند. در نهایت باید از همان صفحه برنامه را دانلود کنند. با توجه به اپ، شاید نیاز به لمس دکمه بازیابی خریدها باشد.

انتظار می‌رود در هفته‌ها و حتی ماه‌های آینده اپلیکیشن‌های موجود در اپ استور به چنین ویژگی مجهز شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی