ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

مشاهده شهاب سنگ در آسمان نیویورک و تورنتو [تماشا کنید]

یک شهاب سنگ بر فراز شهر نیویورک وارد جو زمین شد و موج انفجار ناشی از آن پنجره ساختمان‌ها را لرزاند. روز چهارشنبه یکی از شهاب سنگ‌های منظومه شمسی وارد اتمسفر زمین شد و صدای ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۷ آذر ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

یک شهاب سنگ بر فراز شهر نیویورک وارد جو زمین شد و موج انفجار ناشی از آن پنجره ساختمان‌ها را لرزاند.

روز چهارشنبه یکی از شهاب سنگ‌های منظومه شمسی وارد اتمسفر زمین شد و صدای مهیبی ایجاد کرد. موج این شهاب سنگ تا کیلومترها دورتر حس شده و سبب به لرزه درآمدن پنجره‌ها و حتی فعال شدن سنسورهای لرزه نگاری در برخی مناطق شده‌است.

بیش از ۲۰۰ گزارش از مشاهده یا شنیده شدن صدای این شهاب سنگ بدست آمده است. قطعاتی از این شهاب سنگ روی زمین فرود آمد، اما قسمت اعظم آن به خاطر اصطکاک شدید با اتمسفر زمین احتمالا در آسمان متلاشی شده است. برخی شاهدان عینی موفق به فیلمبرداری از لحظه وارد شدن این جرم فضایی به جو زمین شدند که یکی از آنها را در زیر می‌بینید.

ویدیو فوق شهاب سنگ را با چند درخشش کوتاه نشان می‌دهد که نشان‌دهنده متلاشی شدن آن در جو است. فشار و اصطکاک بالای جو مثل یک سپر از زمین در برابر شهاب سنگ‌ها و دیگر سنگ‌های فضایی محافظت می‌کند به طوری که بیشتر شهاب سنگ‌ها نمی‌توانند از آن عبور کنند. در کلیپ زیر عبور شهاب سنگ از مقابل برج CN شهر تورنتو و درخشش چشمگیر آن در روشنایی روز ثبت شده است.

انفجار این شهاب سنگ در مناطق «اونیدا» و «اونانداگا» واقع در ایالت نیویورک بیشتر حس شده چرا که تعدادی از ساکنین با پلیس و آتش نشانی تماس گرفتند. خوشبختانه برخورد این شهاب سنگ با زمین ویران کننده نبوده و تنها صدای مهیب و شوک انفجار ایجاد کرده است.

سال ۲۰۱۳ انفجار یک شهاب سنگ بر فراز روسیه سبب شکسته شدن پنجره‌ها، فرو ریختن سقف خانه‌ها و زخمی شدن حدود ۱۵۰۰ نفر شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی