ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استارلینک
تکنولوژی

قرارداد ۸۸۶ میلیون دلاری اسپیس‌اکس و FCC برای ارائه اینترنت در مناطق محروم

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا به شرکت‌هایی که برای مناطق محروم و برون‌شهری این کشور اینترنت پرسرعت ارائه می‌کنند ۹.۲ میلیارد دلار بودجه می‌دهد. اسپیس اکس یکی از بزرگ‌ترین برندگان این قرارداد بود. شرکت هوافضای تحت ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۸ آذر ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا به شرکت‌هایی که برای مناطق محروم و برون‌شهری این کشور اینترنت پرسرعت ارائه می‌کنند ۹.۲ میلیارد دلار بودجه می‌دهد. اسپیس اکس یکی از بزرگ‌ترین برندگان این قرارداد بود.

شرکت هوافضای تحت امر ایلان ماسک در طول ۱۰ سال آینده ۸۸۶ میلیون دلار برای توسعه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک دریافت می‌کند. اسپیس اکس می‌خواهد بوسیله پروژه استارلینک چند هزار ماهواره را در مدار زمین قرار داده و تمام مناطق زمین را تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار دهد.

این شرکت تاکنون حدود ۹۰۰ ماهواره را در مدار زمین مستقر کرده و قرار است در مجموع ۱۲ هزار ماهواره را روانه مدار کند. آزمایش عمومی استارلینک اوایل آبان ماه در برخی مناطق آمریکا با اشتراک ماهانه ۹۹ دلار آغاز شد.

اسپیس اکس ابتدا قصد داشت سرویس استارلینک را در سال جاری میلادی به بهره‌برداری تجاری برساند، اما موفق به انجام چنین کاری نشد و می‌خواهد تا مدتی در سال ۲۰۲۱ این سرویس را همچنان به شکل بتا در اختیار کاربران قرار دهد.

طبق بررسی‌های انجام شده، سرعت دانلود و آپلود اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به ترتیب نزدیک به ۸۰ و ۱۴ مگابیت بر ثانیه است که اگرچه از وعده‌های اولیه اسپیس ایکس کمتر است، اما عملکرد بهتری نسبت به رقبای خود دارد.

دیگر برندگان بزرگ در قرارداد اینترنتی جدید به شرح زیر هستند:

  • LTD Broadband برنده ۱.۳ میلیارد دلار
  • Charter Communications برنده ۱.۲ میلیارد دلار
  • Rural Electric Cooperative Consortium برنده ۱.۱ میلیارد دلار

بر اساس برآوردهای کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا بین ۲۴ تا ۱۶۳ میلیون آمریکایی به ویژه در مناطق برون‌شهری به اینترنت پهن‌باند دسترسی ندارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی