ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

یک بیماری مرموز در هند بیش از ۳۰۰ نفر را روانه بیمارستان کرد

در حالی که ویروس کرونا بزرگترین کابوس کنونی جهان است و بسیاری منتظر عرضه واکسن آن هستند، یک بیماری جدید در مرکز توجه قرار گرفته. اخیرا صدها نفر در یکی از شهرهای جنوب شرقی هند به ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۸ آذر ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

در حالی که ویروس کرونا بزرگترین کابوس کنونی جهان است و بسیاری منتظر عرضه واکسن آن هستند، یک بیماری جدید در مرکز توجه قرار گرفته. اخیرا صدها نفر در یکی از شهرهای جنوب شرقی هند به یک بیماری مرموز مبتلا شده‌اند.

تنها طی چند روز، بیش از ۳۰۰ نفر از ساکنین شهر «ایلورو» در ایالت «آندرا پرادش» هند به علت تجربه کردن علائمی مانند تشنج، از دست دادن هوشیاری و حالت تهوع و استفراغ بستری شده‌اند.

تا به امروز یکی از بیماران به علت ایست قلبی جان خود را از دست داده، اما به گفته مقامات مرگ این فرد ارتباطی با این بیماری مرموز ندارد. در حالی که در این منطقه ویروس کرونا شیوع بالایی دارد، هیچ کدام از این بیماران به این بیماری مبتلا نشده‌اند و جواب آزمایش آن‌ها منفی بوده است.

ضمنا در آزمایش‌های خون این افراد دیگر عفونت‌های ویروسی مانند «تب دنگی» یا «چیکونگونیا» هم پیدا نشده است. با این وجود دیروز حال نزدیک به ۱۸۰ بیمار بهبود پیدا کرد و از بیمارستان مرخص شدند.

بیماری مرموز

مقامات این منطقه در هند در حال بررسی علت بروز این بیماری مرموز هستند. ابتدا آن‌ها به منبع آب این منطقه شک کردند چرا که تمام بیماران به یک منبع آب مشترک دسترسی داشتند. با انجام آزمایش‌ها آلودگی آب رد شد. علاوه بر این به گفته مقامات، آلودگی هوا هم نقشی در ابتلا به بیماری نداشته است. مقامات همچنان در حال بررسی پاتوژن‌هایی مانند «اشریشیا کلی» در نمونه‌های خون بیماران هستند.

مسئولین چندین مرکز سلامت مطرح هند مانند موسسه علوم پزشکی هند در دهلی نو در حال سفر به ایلورو هستند تا از نزدیک شرایط را بررسی کرده و به کشف علت این بیماری کمک کنند. در روزهای آینده گزارش‌های بیشتری درباره این بیماری مرموز منتشر خواهد شد. این احتمال وجود دارد که شمار مبتلایان به آن افزایش پیدا کند یا تعدادی از بیماران جان خود را از دست دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی