ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موسس صرافی بیت کوین BTC-e به جرم پولشویی به ۵ سال حبس محکوم شد

موسس روسی صرافی بیت کوین BTC-e به نام «الكساندر وینیک» به جرم پولشویی به ۵ سال حبس و پرداخت بیش از ۱۰۰ هزار دلار جریمه محکوم شد این حکم در دادگاهی در پاریس صادر شده ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۸ آذر ۱۳۹۹ | ۱۵:۱۵

موسس روسی صرافی بیت کوین BTC-e به نام «الکساندر وینیک» به جرم پولشویی به ۵ سال حبس و پرداخت بیش از ۱۰۰ هزار دلار جریمه محکوم شد

این حکم در دادگاهی در پاریس صادر شده است. وینیک به پولشویی محکوم شده و همچنین باید ۱۲۱ هزار دلار جریمه هم پرداخت کند. وینیک تحت حکم بین‌المللی صادر شده توسط وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا (DOJ) در سال ۲۰۱۷ دستگیر و در سال جاری میلادی تحویل فرانسه داده شد.

وزارت دفاع آمریکا وینیک را به مدیریت صرافی بیت کوین BTC-e به عنوان محلی برای پولشویی متهم کرده. در حقیقت این صرافی ارزهای دیجیتال سرقتی و منابع مالی بدست آمده توسط حملات سایبری را قبول می‌کرده است.

در گذشته شرکت امنیتی «Wizsec» از ارتباط میان حساب‌های شخصی وینیک و منابع مالی سرقت شده از صرافی «Mt. Gox» خبر داده بود. در سال ۲۰۱۴ نزدیک به ۴۸۰ میلیون دلار بیت کوین از سرویس‌ صرافی Mt.Gox گم شد و مدیرعامل این صرافی، «مارک کارپلیز» چنین مشکلی را ضعف سیستم اعلام کرد.

 موسس صرافی بیت کوین BTC-e

وزارت دادگستری آمریکا وینیک را به ۱۷ مورد پولشویی به ارزش ۴ میلیارد دلار از زمان تاسیس صرافی او در سال ۲۰۱۱ متهم کرده است. علاوه بر DOJ، دادستان‌های فرانسه هم او را به جرم اخاذی، توطئه و آسیب رساندن به سیستم‌های پردازش خودکار اطلاعات متهم کرده‌اند.

به باور مقامات فرانسوی، وینیک به توسعه باج‌افزار «Locky» کمک کرده. این باج افزار از طریق ایمیل گسترش پیدا کرد و در فاصله سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ کسب و کارها و سازمان‌های فرانسوی را هدف قرار داد. حداقل ۲۰ نهاد در این کشور مجبور به پرداخت باج در قالب بیت کوین برای دسترسی دوباره به شبکه‌های خود شدند.

وینیک در دادگاه عنوان کرده که تنها یک اپراتور فنی بوده که طبق دستورالعمل‌های مدیران BTC-e عمل کرده است. در حالی که وینیک به علت پولشویی مجرم شناخته شده، وضعیت می‌توانست بسیار بدتر و حکم شدیدتر باشد. دادستان‌های فرانسه تنها توانسته‌اند یکی از ۱۴ اتهام علیه وینیک را ثابت کنند. بنابراین موسس صرافی BTC-e از مجازات ۱۰ سال حبس و ۷۵۰ هزار یورو جریمه جان سالم بدر برده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی