ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

رنجرور کلاسیک برقی معرفی شد؛ پروژه‌ای جذاب از لوناز

حدود یک دهه قبل، وقتی اولین اتومبیل برقی تولید انبوه راهی بازار شد، کمتر کسی فکر می‌کرد این دسته از وسایل نقلیه در عرض تنها چند سال به محبوبیت بسیار بالایی رسیده و مدل‌های بنزینی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۸ آذر ۱۳۹۹ | ۱۴:۴۵

حدود یک دهه قبل، وقتی اولین اتومبیل برقی تولید انبوه راهی بازار شد، کمتر کسی فکر می‌کرد این دسته از وسایل نقلیه در عرض تنها چند سال به محبوبیت بسیار بالایی رسیده و مدل‌های بنزینی و دیزلی را به گوشه رینگ ببرند!

مزایای زیاد پیشرانه‌های برقی در کنار حمایت‌های دولتی، نه تنها خودروسازان سنتی را به سمت تولید مدل‌های برقی سوق داده، بلکه باعث ظهور استارتاپ‌هایی شده که در زمینه برقی‌سازی خودروهای قدیمی فعالیت می‌کنند. کمپانی لوناز یکی از این استارتاپ‌ها است که دو سال پیش تاسیس شده و مقر آن در انگلستان قرار دارد.

لوناز تاکنون با تجهیز چند مدل قدیمی از رولزرویس، بنتلی و جگوار به پیشرانه الکتریکی توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده است. این شرکت در جدیدترین پروژه خود به سراغ رنجرور کلاسیک (تولید شده بین 1970 الی 1994) رفته و با مجهز کردن آن به پیشرانه برقی دوباره خبرساز شده است.

رنجرور برقی لوناز در دو نسخه استاندارد و فاصله محوری طولانی موجود خواهد بود. در بخش پیشرانه نیز این شاسی‌بلند نمادین و دوست‌داشتنی در نسخه‌های Town و Country توسعه پیدا خواهد کرد. انتقال قدرت به هر چهار چرخ، سیستم تعلیق ارتقا یافته و ترمزهای قوی‌تر نسخه Country را در رده‌ای بالاتر از نسخه Town قرار می‌دهند.

به موازات پیشرانه، لوناز در داخل کابین رنجرور کلاسیک نیز بازنگری می‌کند تا راحتی راننده و سرنشینان عقب تضمین شود. این استارتاپ اذعان کرده به اتومبیل‌های لوکس دارای راننده اختصاصی نیز علاقه‌مند بوده و می‌خواهد در این کلاس نیز فعالیت داشته باشد.

در رابطه با پیشرانه‌ای که لوناز در رنجرور کلاسیک استفاده کرده، اطلاعات چندانی در دست نیست. اما در پروژه جگوار XK120 یک پیشرانه مشتمل بر دو موتور الکتریکی وظیفه تامین نیرو را بر عهده دارد. این موتور در مجموع 375 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور تولید نموده و توسط باتری 80 کیلووات ساعتی تغذیه می‌شود.

رنجرور کلاسیک برقی

آنطور که اعلام شده، استارتاپ لوناز حداقل 50 دستگاه رنجرور کلاسیک را به پیشرانه برقی مجهز کرده و با قیمت پایه 245 هزار پوند (معادل 324 هزار دلار) به فروش خواهد رساند. انتظار می‌رود روند تحویل سفارشات مشتریان از تابستان سال آینده آغاز شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۱۹ آذر ۱۳۹۹

    تعجب نکنید. روش محاسبه گشتاور درونسوزها از خروجی میل لنگ هست. بعدا این گشتاور توسط گیربکس و دیفرنسیال ده الی ۲۰ برابر افزایش پیدا میکنه تا برسه ب چرخ. اما در برقی ها گشتاور از سر چرخ اندازه گیری میشه چون موتور مستقیم متصل ب چرخ هست! پس مبنا متفاوته
    در بنزینی ها هم در دنده سنگین و سر چرخ بگیرید ب همین اعداد نزدیکه

    • Sadra.Z
      Sadra.Z | ۱۹ آذر ۱۳۹۹

      آهان! خیلی ممنون. ولی باز از شوک قیمتش چیزی کم نمیکنه!!! :)

  • Sadra.Z
    Sadra.Z | ۱۹ آذر ۱۳۹۹

    فقط دو تا عدد بدجور آدمو شوکه میکنن... 700 نیوتن‌متر پشتاور!؟ 245 هزار پوند!؟

مطالب پیشنهادی