ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مراحل ساخت نخستین کارخانه تولید چیپست هواوی تکمیل شد

چین در تلاش است تا در بخش تولید چیپست به خودکفایی برسد و وابستگی خود را به کشورهای دیگر کاهش دهد. در همین راستا ساخت نخستین کارخانه تولید چیپست هواوی در شهر ووهان چین به ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۸ آذر ۱۳۹۹ | ۱۱:۴۵

چین در تلاش است تا در بخش تولید چیپست به خودکفایی برسد و وابستگی خود را به کشورهای دیگر کاهش دهد. در همین راستا ساخت نخستین کارخانه تولید چیپست هواوی در شهر ووهان چین به پایان رسیده و غول فناوری چینی گامی بلند برای کاهش اتکا به شرکت‌های دیگر برداشته است.

براساس اعلام منابع رسمی، این مرکز در شهر ووهان و با نام «پروژه کارخانه اپتیکال هواوی (فاز ۲)» در زمینی به مساحت 208900 متر مربع به تاسیس شده است.

این کارخانه بزرگترین پایگاه تحقیق و توسعه هواوی در منطقه مرکزی چین محسوب می‌شود که شامل بخش‌های متعددی از جمله کارخانه تولید FAB، نیروگاه برق CUB، بخش توسعه نرم افزار PMD و سایر بخش‌ها خواهد بود. کارخانه تازه تاسیس هواوی قرار است به عنوان مرکز فعالیت‌های مرتبط با حوزه اپتیکال هواوی، مرکز تحقیق و توسعه ترمینال هوشمند و برخی دیگر از فناوری‌های پیشرفته مورد استفاده قرار گیرد.

کارخانه جدید هواوی، به عنوان نخستین کارخانه تولید چیپست در چین به زودی کار خود را آغاز خواهد کرد. با این حساب چینی‌ها دیگر برای تامین تراشه مورد نیاز نیازی به سایر تامین کنندگان بازار نخواهد داشت و فازهای مختلف از طراحی تا ساخت، آزمایش و بسته بندی چیپست توسط خود هواوی به انجام خواهد رسید.

به نظر می‌رسد سایت مذکور، تنها کارخانه هواوی نخواهد بود. براساس گزارش‌های منتشر شده قبلی، غول فناوری چینی در حال برنامه ریزی برای ساخت کارخانه تولید چیپست دیگری در شانگهای است. هواوی به کمک این کارخانه و چیپ‌هایی که انبار کرده، حداقل روی کاغذ توانایی سرپا نگه داشتن کسب و کار سخت افزار مخابراتی خود با کمترین نگرانی از تاثیر تحریم‌های آمریکا را پیدا خواهد کرد.

با وجودی که کارخانه چیپست به زودی کار خود را آغاز خواهد کرد؛ اما انتظار نمی‌رود در بدو امر بتواند با تولیدکنندگان بزرگ چیپست رقابت کند. هواوی تولید تراشه‌های 45 نانومتری را در کارخانه جدید از سال آینده میلادی آغاز می‌کند و امید آن می‌رود تا سال 2022 بتواند تراشه‌های 28 نانومتری تولید کند. این در حالی است که شاهد تولید تراشه‌های 5 نانومتری برای گوشی‌های هوشمند هستیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • feric1990
    feric1990 | ۱۹ آذر ۱۳۹۹

    خیلی خیلی برند قدرتمندیه و قطعا آینده تکنولوژیو تو دستاش میگیره

  • Rayanlap
    Rayanlap | ۱۹ آذر ۱۳۹۹

    طرفداری این شرکت رو نمی کنم،ولی رقابت تو این سنعت خیلی خوبه،هم باعث کاهش قیمت میشه،هم باعث افزایش کیفیت و نوآوری

    • Rayanlap
      Rayanlap | ۱۹ آذر ۱۳۹۹

      شرمنده *صنعت

  • mohamademadi
    mohamademadi | ۱۹ آذر ۱۳۹۹

    هواوی خیلی داره تلاش میکنه تا روی پای خودش بایسته و داره موفق میشه?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی