ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ائتلاف کشورهای اروپایی برای ارتقا جایگاه این منطقه در بازار فناوری‌های نیمه‌رسانا

آلمان، فرانسه، اسپانیا و ده کشور دیگر عضو اتحادیه اروپا ائتلاف سرمایه گذاری در پردازنده‌ها و فناوری‌های نیمه رسانا را به منظور جبران عقب ماندگی از آمریکا و کشورهای آسیایی تشکیل دادند. به گزارش رویترز، ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۸ آذر ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

آلمان، فرانسه، اسپانیا و ده کشور دیگر عضو اتحادیه اروپا ائتلاف سرمایه گذاری در پردازنده‌ها و فناوری‌های نیمه رسانا را به منظور جبران عقب ماندگی از آمریکا و کشورهای آسیایی تشکیل دادند.

به گزارش رویترز، سهم اروپا از بازار جهانی ۵۳۳ میلیون دلاری نیمه‌هادی تنها در حدود ۱۰ درصد است و وابستگی زیادی به چیپ‌های دیگر کشورها دارد. وابستگی زیاد اتحادیه اروپا به چیپ‌ها و دیگر محصولات خارجی و مشکلاتی که بحران کرونا برای زنجیره تأمین محصولات برقی به وجود آورد، مقامات اروپایی را مجاب کرده تا برای این مشکل چاره ای بیاندیشند.

نگرانی‌های امنیتی در مورد محصولات برخی از شرکت‌های خارجی که در خودروها، تجهیزات پزشکی، موبایل، سیستم‌های مخابراتی و همچنین نظارت بر محیط زیست به کار رفته، مقامات اروپایی را در مورد وابستگی به چیپ‌های خارجی بیش از پیش نگران کرده است.

اتحادیه اروپا اوایل سال جاری میلادی با اختصاص ۱۴۵ میلیارد یورو به پروژه‌های دیجیتال موافقت کرد که برابر با یک پنجم بودجه احیای اقتصاد پس از شیوع ویروس کرونا است. ۱۳ کشور اروپایی موافقت خود را برای همکاری با یکدیگر جهت تقویت حضور اتحادیه اروپا در بازار سیستم‌های الکترونیکی و نهفته یا توکار (Embedded) اعلام کرده‌اند.

کشورهای اروپایی عضو این ائتلاف به کمک شرکت‌های فناوری، تحقیق و سرمایه گذاری در زمینه طراحی و تولید پردازنده‌ها را شروع کرده و بودجه پروژه‌های مشابه را تأمین خواهند کرد. آلمان، فرانسه، اسپانیا، بلژیک، کرواسی، استونی، فنلاند، یونان، ایتالیا، مالتا، هلند، پرتغال و اسلوونی کشورهای ائتلاف تقویت اروپا در بازار نیمه رسانا را تشکیل می‌دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی